Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Conditii plata factura achizitie publica

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic

Intrebare: In anul 2016 s-a incheiat un contract pentru achizitia unei centrale telefonice. Livrarea si punerea in functiune s-au facut la finele lunii decembrie, insa factura a sosit la inceputul lunii ianuarie. Ce documente sunt necesare in acest an pentru a efectua plata pana la aprobarea bugetului?


Raspuns: Potrivit prevederilor art. 37 din Legea 500/2002, daca legile bugetare nu au fost adoptate cu cel putin 3 zile inainte de expirarea exercitiului bugetar, Guvernul indeplineste sarcinile prevazute in bugetul anului precedent, limitele lunare de cheltuieli neputand depasi de regula 1/12 din prevederile bugetelor anului precedent, cu exceptia cazurilor deosebite, temeinic justificate de catre ordonatorii principali de credite, sau, dupa caz, 1/12 din sumele propuse in proiectul de buget, in situatia in care acestea sunt mai mici decat cele din anul precedent.
Institutiile publice si actiunile noi, aprobate in anul curent, dar care incep cu data de 1 ianuarie a anului bugetar urmator, vor fi finantate, pana la aprobarea legii bugetare, in limita a 1/12 din prevederile acestora cuprinse in proiectul de buget.
Efectuarea platilor, in limita creditelor bugetare aprobate, se face numai pe baza de acte justificative, intocmite in conformitate cu dispozitiile legale, si numai dupa ce acestea au fost lichidate si ordonantate potrivit prevederilor art. 24 si 25, dupa caz.
Astfel, angajarea si ordonantarea cheltuielilor se efectueaza numai cu viza prealabila de control financiar preventiv propriu si a controlului financiar preventiv delegat, dupa caz, potrivit dispozitiilor legale.
Ca atare, pentru a putea efectua plata, in limita bugetului disponibil stabilit in conditiile sus-mentionate, apreciem ca sunt necesare documentele justificative, in principal contractul de achizitie publica si factura, instotite de viza de control financiar preventiv, cu respectarea OMFP 1792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, ordonantarea de plata va fi insotita de documentele justificative in original si va purta viza persoanelor autorizate din compartimentele de specialitate, care sa confirme corectitudinea sumelor de plata, livrarea si receptionarea bunurilor, executarea lucrarilor si prestarea serviciilor, existenta unui alt titlu care sa justifice plata, precum si, dupa caz, inregistrarea bunurilor in gestiunea institutiei si in contabilitatea acesteia.
Facturile in original sau alte documente intocmite in vederea platii cheltuielilor vor purta obligatoriu numarul, data notei contabile si semnatura persoanei care a inregistrat in contabilitate lichidarea cheltuielilor.
Plata cheltuielilor se efectueaza de persoanele autorizate care, potrivit legii, poarta denumirea generica de contabil, in limita creditelor bugetare si destinatiilor aprobate in conditiile dispozitiilor legale, prin unitatile de trezorerie si contabilitate publica la care isi au conturile deschise, cu exceptia platilor in valuta, care se efectueaza prin banci, sau a altor plati prevazute de lege sa se efectueze prin banci.
Plata se efectueaza de conducatorul compartimentului financiar (financiar-contabil) numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- cheltuielile care urmeaza sa fie platite au fost angajate, lichidate si ordonantate;
- exista credite bugetare deschise/repartizate sau disponibilitati in conturi de disponibil;
- subdiviziunea bugetului aprobat de la care se efectueaza plata este cea corecta si corespunde naturii cheltuielilor respective;
- exista toate documentele justificative care sa justifice plata;
- semnaturile de pe documentele justificative apartin ordonatorului de credite sau persoanelor desemnate de acesta sa exercite atributii ce decurg din procesul executarii cheltuielilor bugetare, potrivit legii;
- beneficiarul sumelor este cel indreptatit potrivit documentelor care atesta serviciul efectuat;
- suma datorata beneficiarului este corecta;
- documentele de angajare si ordonantare au primit viza de control financiar preventiv propriu;
- documentele sunt intocmite cu toate datele cerute de formular;
- alte conditii prevazute de lege.
Nu se poate efectua plata:
- in cazul in care nu exista credite bugetare deschise si/sau repartizate ori disponibilitatile sunt insuficiente;
- cand nu exista confirmarea serviciului efectuat si documentele nu sunt vizate pentru "Bun de plata";
- cand beneficiarul nu este cel fata de care institutia are obligatii;
- cand nu exista viza de control financiar preventiv propriu pe ordonantarea de plata si nici autorizarea prevazuta de lege.
valabil la 19 Feb 2017

Intrebari similare din categoria Achizitii

Mar132024

Inregistrari contabile servicii consultanta. Incadrare articol bugetar BVC

de Florentina Buzea valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: In urma unei achizitii de consultanta cu o firma pentru intocmire caiet sarcini si urmarire lucrari de acoperire cu panouri fotovoltaice, din ce articol bugetar pot plati consultanta si ce inregistrari contabile se fac?
Ian142024

Cheltuieli cu cazarea colaboratorilor artisti in cazul IP

de Florentina Buzea valabil la 14 Ian 2024
Intrebare: Institutia publica a previzionat in BVC 2024 la cod 203030 cheltuieli cu cazarea colaboratorilor artisti care participa la concertele institutiei si vin de la o distanta mai mare de 100 de km de locatia in care se desfasoara acestea! Ordonatorul principal de credite considera ca nu este legala aceasta cheltuiala si solicita scoaterea acesteia din previzionarea BVC. Avand in vedere ca in ...
Nov102023

Limita cheltuieli abonament telefonie

de Nedelcu Alexandra valabil la 10 Nov 2023
Intrebare: Potrivit Legii 296/2023 art. XXVII al (2) cheltuielile lunare cu abonamentul de telefonie mobila decontat din fonduri publice sunt in cuantum de 35 lei. Intrebarea mea este se aplica la abonamentele noi incheiate sau si la cele incheiate inainte de intrarea in vigoare a acestei legii?
Oct302023

Obligativitate taxa de participare licitatie

de Florentina Buzea valabil la 30 Oct 2023
Intrebare: Taxa de participare la licitatie este obligatorie? (nu garantie de particpiare, ci TAXA)
Sep132023

Achizitie mijloc auto institutie publica

de Nedelcu Alexandra valabil la 13 Sep 2023
Intrebare: Institutia publica are un numar de 16 salariati si detine in folosinta un autoturism de 5 locuri. Avand in vedere necesitatea transportarii personalului artistic si a instrumentelor acestora, se mai poate achizitiona un microbuz electric, avand in vedere restrictiile impuse prin lege la aceasta data?
Sep012023

Modificare contract de lucrari prin incheierea unui act aditional privind modul de restituire a garantiei de buna executie

de Florentina Buzea valabil la 01 Sep 2023
Intrebare: Avem in derulare un contract de prestari servicii de supraveghere lucrari incheiat in anul 2020 in care este mentionat ca restituirea garantiei de buna executie se va realiza dupa receptia finala, respectiv dupa expirarea termenului de garantie a lucrarii. Aceasta precizare a fost publicata si in Documetatia de atribuire la momentul initierii procedurii de achizitie publica. In acest moment ...
x