Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Iulie 2018

Detasarea personalului din sectorul de stat in sectorul public. Posibile sanctiuni aplicate de Curtea de Conturi

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil
Avand in vedere nivelul relativ scazut al drepturilor salariale aferente personalului contractual platit din fonduri publice si in contextul in care in legislatia muncii nu exista prevederi care sa interzica sau sa reglementeze in mod distinct detasarea unui salariat de la o societate privata la o institutie bugetara pe o functie contractuala, apreciem ca acest lucru este posibil in conditiile Codului muncii, republicat sunt aplicabile in aceasta situatie.  Codul muncii nu cuprinde insa dispozitii de procedura in ceea ce priveste detasarea. Din definitia data detasarii de art. 45 din Codul muncii rezulta ca detasarea este actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia. In mod exceptional, prin detasare se poate modifica si felul muncii, dar numai cu consimtamantul scris al salariatului. Insa, intrucat intr-o astfel de ipoteza discutam despre fonduri publice supuse controlului Curtii de Conturi, apreciem ca este foarte important sa existe acordul partilor cu privire la conditiile detasarii, formalizat in scris, in care institutia sau autoritatea publica sa justifice in mod obiectiv interesul pe care il are fata de detasarea unei anumite persoane din sectorul privat, descriind in acest sens lucrarile pentru care este necesar salariatul angajat in mediul privat. Asadar, fiind vorba de o institutie publica, apreciem ca alegerea institutiei detasarii trebuie temeinic motivata. Totodata, avand in vedere ca art. 47 alin.(2) din Codul muncii da posibilitatea ca pe durata detasarii salariatul sa beneficieze de drepturile care ii sunt mai favorabile, de regula acestea sunt cele acordate la angajatorul care a dispus detasarea – in speta de fata angajatorul privat, acestea fiind in cuantum net superior celor reglementate pentru functie similar in sectorul public. Cu privire la aceste aspecte, semnalam ca pentru a evita posibile sanctiuni aplicate de Curtea de Conturi, institutia sau autoritatea publica la care se dispune detasarea din sectorul privat trebuie sa intocmeasca toate documentele necesare astfel incat sa se asigure ca angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata acestor drepturi salariale se realizeaza cu respectarea cadrului legal aplicabil entitatii publice in discutie. Astfel, apreciem ca detasarea personalul din sectorul privat, de la diferite societati, trebuie sa se realizeze in cadrul institutiilor publice: - pe functii care au fost aprobate in prealabil de ordonatorul principal de credite, atunci cand entitatea este subordonata unui astfel de ordonator; - deciziile de aprobare a detasarilor si nivelul drepturilor salariale trebuie sa poarte viza de control financiar preventiv si pe cea pentru legalitate; - in deciziile emise pentru personalul detasat, caruia nu i s-a pastrat nivelul salarial avut la societatea de la care s-a detasat, trebuie invocata baza legala pentru acordarea drepturilor salariale. In nicio situatie nu se poate realiza detasarea fara decizie si fara stabilirea nivelului drepturilor salariale.
28 Iun 2016

Newsletter PortalInstitutiiPublice.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalInstitutiiPublice.ro si primesti cadou Raportul special "Control si preventie in unitatile bugetare"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Articole similare

x