Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Martie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Modificare CIM in unitate administratie publica locala

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil

Intrebare: La nivelul institutiei avem angajati un numar de 4 persoane pe functia contractuala de casier in cadrul unui birou care se ocupa cu incasare taxe utilaje trafic greu, taxe piata, etc. Incepand cu data de 15.08.2016, taxa trafic greu urmeaza a fi depusa de detinatorii de utilaje la casieria institutiei sau desfiintata in urma unei Hotarari a Consiliului local. Din cadrul altor doua birouri care fac parte din institutie exista solicitare pentru desfasurarea activitatii de incasare taxe si impozite locale si chirii pentru contracte de concesionare a spatiilor din piete sau alte locuri publice.

Va rog sa/mi precizati daca exista prevederi legale si care sunt pasii care trebuie urmati pentru delegarea acestor persoane in cadrul locurile de munca care solicita  desfasurarea activitatii de incasare taxe si impozite locale si chirii pentru contracte de concesionare a spatiilor din piete sau alte locuri publice si ulterior mutarea acestora odata cu modificarea structurii organizatorice.


Raspuns: Locul muncii poate fi determinat sau concretizat intr-o sectie/atelier/birou/serviciu/etc, fiind astfel sinonim cu notiunea de post. Astfel, art. 42 alin. (1) din Codul muncii, republicat prevede ca locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator prin delegarea sau detasarea salariatului intr-un alt loc de munca decat cel prevazut in contractul individual de munca.
Conform art. 43 din Codul muncii, republicat, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca. Totodata, art. 44 alin. (1) din Codul muncii, republicat, prevede ca delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului. Refuzul salariatului de prelungire a delegarii nu poate constitui motiv pentru sanctionarea disciplinara a acestuia.
In speta se precizeaza se doreste mutarea acestei persoane in interiorul aceleiasi enitati in cadrul unui alt birou, fara alte specificatii in privinta felului muncii desfasurate in noul birou de catre salariat, sau a atributiilor specifice compartimentelor vizate, de natura sa afecteze activitatea desfasurata de salariat. Daca aveti in vedere modificarea temporara a felului muncii in cadrul aceluiasi angajator si deci a modificarii atributiilor salariatului, aceasta se poate dispune in conditiile art. 48 din Codul muncii, republicat, potrivit caruia angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului, in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod. Toate aceste dispozitii legale de exceptie au caracter imperativ, prin urmare, modificarea temporara a felului muncii poate fi dispusa numai cu respectarea acestor prevederi legale.
Daca in unitate nu se regaseste in niciunul din aceste cazuri, atunci modificarea felului muncii va putea fi realizata numai printr-o modificare definitiva a CIM in privinta felului muncii, adica prin incheierea unui act aditional la contractul de munca al salariatului in cauza, deci prin acordul salariatului in cauza. Intr-o atare situatie, dupa incheierea unui act aditional pe functia din cadrul noului birou, revenirea pe postul anterior se va putea realiza printr-un nou acord al salariatului, deci prin incheierea unui nou act aditional de modificare a felului muncii. Trebuie insa sa aveti in vedere ca faptul ca fara acordul salariatului, nu se va mai putea reveni pe pozitia detinuta anterior modificarii CIM.


valabil la 11 Aug 2016

Intrebari similare din categoria Modificare Contract individual de munca

Ian182024

Mentinere functie didactica

de Nedelcu Alexandra valabil la 18 Ian 2024
Intrebare: Am o speta cu privire la un cadru didactic care are functia de decan, si incepand cu 1 ianuarie a implinit varsta de 65 de ani. Conform Legii 199/2023, art. 219 alin. (1), il mentinem in statutul de titular pana la finalul anului, dar nu stiu cum trebuie sa procedez cu functia de decan? Pot sa ii mentin si functia de DECAN, pana la sfarsitul anului universitar?
Nov242023

Desfiintare post conducere conform Legii 296/2023

de Florentina Buzea valabil la 24 Nov 2023
Intrebare: Institutie publica cu personal contractual. Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele spete: 1) Avem un salariat angajat pe o functie de conducere care trebuie desfiintata, conform Legii 296/2023. Precizez ca nu exista o functie de conducere superioara pe care sa o poata ocupa, postul urmand a fi transformat in post de executie, pana la sfarsitul anului. Daca salariatul refuza postul de executie, ...
Sep132023

Posibilitate reincadrare asistent medical cu studii superioare

de Florentina Buzea valabil la 13 Sep 2023
Intrebare: In conformitate cu prevederile Anexa 1 lit. a) si c) din OUG 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romnia, titlurile oficiale de calificare de asistent medical generalist ...
Oct082022

Promovare studii superioare personal contractual

de Nedelcu Alexandra valabil la 08 Oct 2022
Intrebare: Avem angajat un contractual de executie: Agent agricol. Inanexa Anexa VIII, cap II, litera A, pct .IV lit. b) poz 6 din Legea 153/2017 pentru aceasta functie sunt prevazute doar nivel studii Medii ( Treapta I) si Medii/Generale ( Treapta II). Intre timp, agentul nostru a absolvit studii superioare in specialitatea in care isi exercita activitatea in institutie. Cum se procedeaza in eventualitatea ...
Ian232022

Numire presedinte onorific club sportiv

de Nedelcu Alexandra valabil la 23 Ian 2022
Intrebare: Institutia noastra are in subordine ordonator secundar un club sportiv care are in structura organizatorica 3 functii contractuale, una de muncitor, una de administrator si una de contabil. Functia de contabil si cea administrator are norma de lucru de 1/2 din timpul normal de lucru. Activitatea desfasurata este foarte redusa in cadrul clubului sportiv, iar pentru reducerea cheltuielilor cu ...
Oct152021

Conditii de promovare conform Legii 153/2017 si Codului adminsitrativ

de Nedelcu Alexandra valabil la 15 Oct 2021
Intrebare: Potrivit Legii 153/2017 anexa nr. II avem incadrati salariati in functii de asistent medical, asistent social, psiholog si nu numai, care au grade profesionale de debutant, asistent, principal, specialist.Va rog sa emiteti un punct de vedere cu privire la promovarea acestor salariati, altfel spus, daca la aceste categorii profesionale, in vederea promovarii, se mai aplic prevederile art. 43 ...
x