Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 29 Martie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Noutati in domeniul managementului spitalicesc

Raspuns oferit de Portal Institutii Publice
Portal Institutii Publice
contabil


Guvernul a adoptat in sedinta Guvernului din data de 16 noiembrie 2016 o ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, care aduce schimbari majore in privinta selectarii managerilor unitatilor sanitare publice, in sensul eliminarii restrictiilor privind participarea la concurs si deschiderea competitiei in selectarea celor mai competenti directori.
 
Astfel, prin adoptarea acestui proiect de act normativ se realizeaza o extindere a sferei persoanelor care pot ocupa aceasta functie. De la data intrarii in vigoare a acestei ordonante (data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I), selectia managerilor se poate realiza si din randul altor categorii de specialisti cu experienta si abilitati de conducere dovedite. In prezent, conform legislatiei in vigoare, exista obligatia managerilor din spitalele clinice de a fi cadru universitar sau medic primar, masura considerata prea restrictiva si care ingradea in mod nejustificat accesul la aceasta functie, cu consecinte negative in procesul de selectie pentru ocuparea acestei functii si in desfasurarea activitatii de management.
 
Totodata, prin acest proiect de act normativ se aduc o serie de modificari in ceea ce priveste situatiile de conflict de interese si incompatibilitati, prin extinderea acestora, in ceea ce priveste managerul de spital si ceilalti membri ai comitetului director (director medical, director financiar-contabil si, in spitalele cu peste 400 de paturi, directorul de ingrijiri). Astfel, aceste functii devin incompatibile cu cele de conducere, administrare si control la nivelul partidelor politice sau al societatilor comerciale.
 
De asemenea, este extins conflictul de interese pentru persoanele din conducerea spitalelor si la urmatoarele situatii:
- detinerea de catre sotul/sotia, rudele ori afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului, a functiei de membru in comitetul director, sef de sectie, laborator sau serviciu medical sau a unei alte functii de conducere, inclusiv de natura administrativa, in cadrul spitalului la care persoana in cauza exercita functia de manager;
- alte situatii in care managerul, sotul/sotia, rudele ori afinii managerului pana la gradul al IV-lea inclusiv au un interes de natura patrimoniala care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a functiei de manager.
- in plus, un manager sau membrii comitetului director nu vor avea voie sa primeasca finantare pentru activitatile didactice sau de cercetare stiintifica din partea furnizorilor de bunuri si servicii ai spitalului. O eventuala finantare ar putea afecta exercitarea functiei de manager in conditii de impartialitate, existand riscul avantajarii sub diverse forme a respectivilor furnizori in relatia cu spitalul.
 
Pentru sefii de sectii vor fi organizate concursuri, deoarece aceasta metoda este considerata ca fiind cea mai obiectiva si transparenta pentru desemnarea celei mai potrivite persoane pentru ocuparea acestor functii.
Potrivit actului normativ, conditiile de exercitare a activitatilor de manager vor fi stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si prin contractul de management.
 
Cunoasterea acestor prevederi din timp va permit adaptarea in mod corespunzator a conduitei, in special din perspectiva evitarii eventualelor situatii de incompatibilitati si conflicte de intere, in vederea luarii masurilor ce se impun pentru inlaturarea acestora.

 
17 Nov 2016

x