Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Martie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton
  • Testare gratuita
  • Convingeti-va de profesionalismul specialistilor PortalInstitutiiPublice.ro.
    Testati acum GRATUIT cel mai eficient serviciu de consultanta fiscal-contabila personalizata!
  • Subiectul saptamanii
  • Salarizare proiect PNRR. Baza legala
    O primarie are in derulare investitii, avand sursa de finantare PNRR. La nivel de institutiea fost numita o echipa de implementare, pentru care s-a dispus majorarea de salarii calculata in functie de orele prestate. Plata acestor ore are la...
    mai mult
  • Recrutare autori
  • Divizia de Legislatia Muncii cauta autor cu urmatoarele atribute.
    Detalii aici »


F.A.Q.

1. Cum pot adresa o intrebare?

Pentru a trimite intrebarea dvs, este necesar sa aveti abonament platit. Va inregistrati, va activati contul achitand factura proforma pe care o primiti prin e-mail, apoi accesati sectiunea Intrebari si raspunsuri din partea stanga a ecranului. Apasati butonul "Adreseaza o intrebare" si ne trimiteti orice intrebare din domeniul relatiilor de munca, contabilitate, taxe si impozite, salarizare. Completati campurile obligatorii, apasati butonul Trimite. In cel mult 5 zile lucratoare veti primi raspunsul la intrebarea dvs., prin e-mail. Prin exceptie, in cazul intrebarilor cu o complexitate foarte ridicata, e posibil ca raspunsul sa vina in cel mult 10 zile.
 
2. Cum vizualizez un raspuns?

Pentru a avea acces la raspunsurile postate deja in portal, trebuie sa va inregistrati, apoi:

• fie platiti prin SMS 10 euro + TVA si puteti vizualiza raspunsul unei singure intrebari;
• fie va activati contul, platind un abonament pe 12 luni, 2.434,95 lei, TVA inclusa. Ca abonat puteti vizualiza raspunsul oricarei intrebari din portal si aveti posibilitatea sa trimiteti dvs. insiva intrebari specialistilor. 

3. Cum ma inregistrez?
Apasati butonul portocaliu „Creare cont nou”. Completati campurile obligatorii, apasati butonul „Inregistrare cont". Veti primi un mesaj de confirmare cont pe adresa de email furnizata.

4. Cum imi activez contul?
Va activati contul achitand factura proforma pe care o primiti odata cu mesajul de confirmare  si deveniti membru cu drepturi depline! Din acest moment puteti vizualiza toate raspunsurile din portal si puteti pune propriile dvs. intrebari. 

5. Cum primesc raspunsul?
Raspunsul il primiti direct pe adresa de email pe care ne-ati furnizat-o la inregistrarea contului.

6. In cat timp primesc raspunsul?
In cel mult 5 zile lucratoare. Prin exceptie, pentru intrebari mai complexe, care necesita o documentare minutioasa, puteti primi raspuns in cel mult 10 zile de la trimiterea intrebarii.

7. Cine raspunde la intrebarile mele?

Zeci de specialisti cu o vasta experienta practica va raspund la intrebari. Va recomanda, va avertizeaza. Va ofera solutia legala optima pentru dilema in care va zbateti, astfel incat buzunarul dvs. sa aiba cel mai putin de suferit. Amintim dintre aceste nume sonore doar cateva:
 
Raluca Dimitriu – profesor universitar, doctor in drept, specializarea dreptul muncii;

Studii: 

- Absolventa a Facultatii de Drept a Universitatii Bucuresti, promotia 1989
- Doctor in Drept, specializarea Dreptul muncii
- Specializari didactice si de specialitate, in Dreptul comparat al muncii: Stockholm (2000); Orléans (2001); Reading (2001), Geneva (2002).

Experienta profesionala:

- profesor universitar titular din 2003, in cadrul Catedrei de Drept a Academiei de Studii Economice;
- cadru didactic titular in cadrul INDE (Institut National de Développement Economique);
- autor sau co-autor a numeroase monografii in domeniul Dreptului muncii si al Dreptului civil; - autor a peste 80 de studii si articole; colaborator al celor mai importante reviste de specialitate;
- coordonator al lucrarii „Consilier – Codul muncii".

Date relevante:

- membra a Comitetului director EPOS (European Platform on Social Dialogue), cu sediul la Antwerp, Belgia;
- membra a retelei internationale de cercetare European Labour Law Network, cu sediul la Hagen (West- falia, Germania);
- membra a Institutului European al Juristilor in Dreptul social (IES), cu sediul la Paris.

Rodica Mantescu - consultant, consilier juridic

- Licentiata in stiinte juridice
- Master „Relatii de munca si industriale”  - Universitatea Bucuresti
- Experienta profesionala de 10 ani in domeniul dreptului muncii si al asigurarilor sociale, consultanta de specialitate dar si reprezentare in fata instantelor de judecata.
- Experienta profesionala in domeniul dreptului contencios administrativ si fiscal, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata.
- Consultant in domeniul contributiilor sociale in cadrul seminariilor organizate de Rentrop & Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri.
- Autor al lucrarii „Contributii sociale aferente veniturilor impozabile” - Editura Rentrop & Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri.

Gabriela Dita – consilier juridic, consultant   

Studii:

- absolventa a Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 1998;
- absolventa master, specializarea „Relatii de munca si industriale", Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2006;

Experienta profesionala:

- peste 20 de ani vechime in activitati manageriale, creare de baza de date legislativa, derulare de proiecte editoriale in domeniile: asigurari sociale, legislatia muncii, taxe si impozite, tehnici vamale, contracte civile si comerciale;

Date relevante:

- specializare in domeniile: dreptul muncii, resurse umane;
- expert in domeniile: relatii de munca si industriale, asigurari sociale, drept comercial;
- autor, coautor, coordonator si realizator a peste 20 de lucrari editoriale;
- consultanta juridica de specialitate pentru un numar de peste 3.000 de abonati.

Gabriela Chirazof – consultant, consilier juridic

Studii:

- Master „Relatii de munca si industriale" - Universitatea Bucuresti

Experienta profesionala:

- Avocat in Baroul Bucuresti;
- Mediator si arbitru desemnat pentru solutionarea conflictelor de interese conform Ordinului M.M.F.P.S. nr. 1100/2011;
- Lector dreptul muncii si asigurarilor sociale in cadrul unor firme de consultanta;
- Experienta profesionala: consultanta si reprezentare in instanta in domeniile: dreptul muncii si asigurarilor sociale, drept civil, comercial, contencios administrativ si fiscal, constitutional.
- Autor al lucrarii “Legislatia muncii pentru sindicate”, Editura Rentrop & Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri.

Gabriel Jinga - expert fiscal

Studii:

- Absolvent al ASE Bucuresti in anul 2000
- Doctor in economie, domeniul contabilitate, incepand cu anul 2009;

Experienta profesionala:

- lector in Catedra de Contabilitate, Audit si Control de Gestiune din cadrul ASE Bucuresti;

Date relevante:

- Expert fiscal, consultant Rentrop & Straton
- Moderator a peste 11 editii ale Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate, Seminarului National de Salarizare, Contributii si Asigurari sociale si Seminarului National de Legislatia Muncii.

Iosif R. Urs - prof. univ. dr., consultant stiintific

Studii:

- Absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii „Babes-Bolyai" - Cluj-Napoca
- Doctor in Drept - 1976 - Universitatea „Babes-Bolyai" - Cluj-Napoca

Experienta profesionala:

- profesor universitar la Catedra de Drept din Academia de Studii Economice, la Facultatea de Relatii Economice Internationale;
- profesor universitar la Catedra de Drept privat din cadrul Facultatii de Drept de la Universitatea „Titu Maiorescu";
- prorector al Universitatii „Titu Maiorescu";
- in prezent, rector al Universitatii „Titu Maiorescu".

Date relevante:

- autor si co-autor a 19 lucrari monografice publicate in domeniul raporturilor de munca, al contractelor civile si al organizarii intreprinderilor;
- autor si co-autor a 32 de manuale, cursuri universitare, lucrari de practica juridica in domeniile dreptului muncii, dreptului civil;

Razvan Cristescu – consilier juridic, consultant

Studii:

- absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2000;
- absolvent master, specializarea „Relatii de munca si industriale", Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2006.

Experienta profesionala:

- peste 11 ani vechime in specialitate juridica, in domeniul public si privat;
- in prezent, Sef Birou in cadrul Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR.

Date relevante:

- expert in domeniile: relatii de munca si industriale, executare silita, migratia fortei de munca;
- moderator la seminariile organizate de Ministerul Administratiei si Internelor cu tema „Politica de imigratie a Romaniei in contextul aderarii la Uniunea Europeana".

Ana Bontea – consilier juridic, consultant

Studii:

- absolventa a Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 1997;
- absolventa master, specializarea „Relatii de munca si industriale", Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2006.

Experienta profesionala:

- peste 13 ani vechime in specialitate juridica, in domeniul public si privat;

Date relevante:

- expert in domeniile: relatii de munca si industriale, dialog social, intreprinderi mici si mijlocii;
- din anul 2004 pana in prezent, negociator in cadrul Comisiei de negociere a contractului colectiv de munca unic la nivel national;
- din apr. 2004 pana in prezent, membru al Comisiei pentru privatizarea, functionarea si cresterea competitivitatii agentilor economici din cadrul Consiliului Economic si Social;

Constantin Pulbere - consilier juridic, consultant

Studii:

- absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii „Spiru Haret", promotia 2004;
- absolvent master, specializarea „Relatii de munca si industriale", Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2006.

Experienta profesionala:

- peste 7 ani vechime in specialitate juridica;
- in prezent, consilier juridic in cadrul Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, Directia Legislatie Orizontala si Reglementari.

Date relevante:

- expert in domeniile: relatii de munca si industriale, si mediu;

Mihaela Coroiu - consilier juridic, consultant

Studii:

- absolventa a Facultatii de Economie Generala, specializarea Comunicare si Doctrine Economice, din cadrul Academiei de Studii Economice, promotia 2003;
- absolventa master, specializarea „Relatii de munca si industriale", Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2006;

Experienta profesionala:

- in prezent, HR & Quality Officer, Philips Romania;
- Assistant CEO & HRM South East Europe, Philips Romania; - Sales & Marketing Assistant, COTY Romania.

Date relevante:

- peste 8 ani experienta in domeniul resurselor umane

Oana Elena Vilvoi - consilier juridic, consultant

Studii:

- absolventa a Facultatii de Stiinte Juridice si Administrative din cadrul Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir", promotia 1998;
- absolventa master, specializarea „Relatii de munca si industriale", Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, promotia 2006;

Date relevante:

- expert in domeniile: relatii de munca si industriale, dialog social, organizatii sindicale;
- experienta in asistenta juridica si reprezentarea in dosare aflate pe rolul instantelor judecatoresti; - practica in domeniile: Drept civil, Drept comercial si Dreptul muncii.


Florentina Buzea -  consilier juridic, expert achizitii publice, consultant

Studii:
- licentiata in stiinte juridice
- master specializarea Management - Universitatea Constantin Brancoveanu Pitesti, Departament Studii de Masterat si Postuniversitare de Perfectionare
- master specializarea Drept comunitar, Universitatea Danubius Galati, Facultatea de Drept

Date relevante:
- experienta profesionala de 20 ani in domeniul dreptului muncii, dreptului comercial, contencios administrativ si drept civil, executari silite, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata;
- expert achizitii publice si experienta profesionala de 4 ani in domeniul achizitiilor publice in institutii publice
- experienta in atragerea fodurilor europene si implementarea a 3 proiecte POSDRU
 
Irina Coma – consultant fiscal, expert contabil si auditor, lector pe probleme fiscal-contabile in cadrul mai multor firme de consultanta


Otilia Bara – auditor financiar, expert evaluator, expert contabil si lector CECCAR,  expert in rezolvarea oricarei probleme legate de impozitul pe profit


Justinian Cucu – jurist, expert in proceduri fiscale, director al societatii de consultanta Global Tax Management SRL


Dani Cucu – consultant fiscal, expert contabil si auditor, lector pe probleme fiscal-contabile in cadrul mai multor firme de consultanta. 


8. Cate intrebari pot adresa?
PortalInstitutiiPublice.ro isi rezerva dreptul de a raspunde unui numar de 30 de intrebari/an pe cont activ platit.

9. Daca mi-am facut cont, de ce nu pot vizualiza un raspuns?

Pentru a vizualiza un raspuns, trebuie sa fiti abonat platitor al portalului. Puteti vedea raspunsul la o singura intrebare, trimitand un SMS, 10 euro + TVA. Sau puteti vedea raspunsurile tuturor intrebarilor postate in portal, abonandu-va pe 12 luni, la pretul de 2.434,95 lei (TVA inclusa).

 


 

 

x