Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 28 Martie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Procedura promovare consilier juridic bugetar

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic

Intrebare: Suntem institutie publica de stat.

As dori sa stiu care este procedura de promovare in grad pentru un salariat. Este vorba despre postul de consilier juridic, se doreste promovarea de la gradul de consilier juridic 2 la consilier juridic 1.


Raspuns: Din datele mentionate de dvs, apreciem ca in speta este vorba despre promovarea in grad a unui salariat care ocupa o functie de consilier juridic contractuala si nu de functionar public.
In acest context, promovarea personalului platit din fonduri publice este reglementata de art. 26 din Legea 284/2010 privind salariazarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazandu-se ca incadrarea si promovarea personalului platit din fonduri publice pe functii, grade sau trepte profesionale se fac potrivit prevederilor din statute sau alte acte normative specifice domeniului de activitate, aprobate prin legi, hotarari ale Guvernului sau act administrativ al ordonatorului principal de credite. In situatia in care promovarea personalului bugetar in functie, grad sau treapta profesionala nu este reglementata prin statute proprii, promovarea se face de regula pe un post vacant existent in statul de functii.
De asemenea, in situatia in care nu exista un post vacant, promovarea personalului platit din fonduri publice in functii, grade sau trepte profesionale se va face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior. Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se realizeaza pe baza criteriilor stabilite prin regulament-cadru, ce se aproba prin hotarare a Guvernului, daca nu este reglementata altfel prin statute sau alte acte normative specifice.
Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 in 3 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativul "foarte bine", cel putin de doua ori in ultimii 3 ani, de catre comisia desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor.
Activitatea profesionala se apreciaza anual, ca urmare a evaluarii performantelor profesionale individuale, de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, prin acordare de calificative: "foarte bine", "bine", "satisfacator" si "nesatisfacator". Ordonatorii principali de credite stabilesc criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale conform criteriilor prevazute la art. 5 lit. c) si pot stabili si alte criterii de evaluare in functie de specificul domeniului de activitate.
Astfel, in temeiul prevederilor legale mentionate a fost aprobata HG 286/2011 care cuprinde Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.
Titlul II din cadrul acestui Regulament prevede concret in cadrul art. 41 – 48 procedura cu privire la promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.
In acest sens, conform prevederilor art. 41 alin. (3) promovarea in grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar se face prin examen. Totodata, potrivit prevederilor art. 42 modalitatea concreta de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual se aproba prin act administrativ al ordonatorului principal de credite. Asadar, pentru a organiza examenul de promovare mentionat, pe langa prevederile legale mentionate mai sus trebuie sa cunoasteti si sa aplicati si procedura interna stabilita in acest sens la nivelul ordonatorului dvs principal de credite (in situatia in care unitatea dvs nu are aceasta calitate).

In situatia in care totusi postul de consilier juridic la care faceti referire este aferent unei functii publice promovarea in grad se va realiza cu respectarea prevederilor Legii 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.125 – 128 din HG 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare.
valabil la 09 Aug 2013

Intrebari similare din categoria Contract de munca

Nov292023

Salariat aflat in concediu crestere copil. Desfiintare post conducere, urmare a reorganizarii conform Legii 296/2023

de Florentina Buzea valabil la 29 Nov 2023
Intrebare: In aplicarea Legii nr. 296/2023 primarul vrea sa propuna Consiliului local preluarea activitatii unei institutii de cultura cu personalitate juridica de o alt institutie de cultura cu personalitate juridica, pentru a ne putea incadra in normativul de personal aprobat la nivel de UAT si pentru a putea asigura conducerea acestora. Toate functiile sunt de natura contractuala.Una din institutii este ...
Apr302023

Activitate de voluntariat spital. Vechime in munca

de Nedelcu Alexandra valabil la 30 Apr 2023
Intrebare: Pot participa la concursurile organizate de spital, in vederea ocuparii unui post vacant de asistent medical, respectiv post vacant de infirmier, persoanele fara vechime in munca dar care au desfasurat activitate de voluntariat in cadrul unui spital, pe o perioada de 6 luni, ca asistent medical, respectiv infirmier? Deoarece Ordinul 1470/2011 prevede conditia specifica pentru ocuparea unui post ...
Mar222023

Mentiune conditii de munca in CIM

de Nedelcu Alexandra valabil la 22 Mar 2023
Intrebare: O institutie publica acorda spor conditii vatamatoare de 15%. Va rog sa-mi spuneti daca in contractul individual de munca, la lit. P (Conditii de munca) din noul model de CIM, aprobat prin Ordinul MMSS 2171/2022, se trec conditii normale de munca (conform Legii 263/2010) sau conditii vatamatoare de munca (conform HG 917?2017)?
Feb262023

Limite ale obligatiei de informare a salariatului

de Dani Cucu valabil la 26 Feb 2023
Intrebare: Un asistent personal a castigat drepruri salariale prin instanta. Am calculat suma cu dabanda si cu inflatia. Dupa incasarea sumei cere modul de calcul la aceste sume. Avem obligatia de a pune la dispozitie calculele la dobanda si inflatie? Statele de plata cu diferente stabilite le dam ,dar si la modul de calcul a dobanzii si inlfatiei are dreptul?
Iul292022

Angajare cetateni pakistanezi. Conditii

de Gabriela Dita valabil la 29 Iul 2022
Intrebare: Daca angajez personal din Pakistan, ce trebuie sa faca societatea respectiva?
Mar082022

Anulare hotarare consiliu judetean. Termen

de Nedelcu Alexandra valabil la 08 Mar 2022
Intrebare: Curtea de apel a decis anularea hotararii consiliului judetean prin care au fost alesi vicepresedintii consiliului judetean. Hotararea este definitiva si s-a pronuntat pe data de 22 februarie. Certificatul de grefa este comunicat pe e-mail pe data de 25 februarie. Intrebarea este cu ce data inceteaza mandatul vicepresedintilor? Fac mentiunea ca pe data de 3 martie s-a dat hotarare de consiliu ...
x