Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Procedura transferului in cadrul institutiilor publice

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic

Intrebare: Care este procedura pe care trebuie sa o indeplineasca o institutie publica in cazul transferului la cerere al unui functionar public la o alta institutie publica? Ce act administrativ emite fostul angajator functionarului public care se transfera la cerere la o alta institutie publica?


Raspuns: Transferul poate avea loc fie in interesul serviciului, fie la cererea functionarului public, conform prevederilor art. 90 alin. (1) din Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se poate face intr-o functie publica pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului.
Transferul la cerere se poate face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau intr-o functie publica de nivel inferior, in urma aprobarii cererii de transfer a functionarului public de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul. In acest caz, transferul poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala.
In cazul functionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe functii publice de conducere de acelasi nivel sau, dupa caz, de nivel inferior, ale caror conditii de ocupare si experienta profesionala necesara in vederea ocuparii sunt similare cu cele ale functiei de pe care se efectueaza transferul, cu respectarea urmatoarelor conditii:
1. Transferul se poate face intr-o functie publica pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului.
2. Transferul in interesul serviciului se face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional cu functia publica detinuta de functionarul public sau intr-o functie publica de nivel inferior.
3. Transferul la cerere se face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau intr-o functie publica de nivel inferior, in urma aprobarii cererii de transfer a functionarului public de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul. In acest caz, transferul poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala.
Autoritatile sau institutiile publice intre care se realizeaza transferul sunt obligate sa verifice indeplinirea conditiei de similaritate a conditiilor de ocupare si a experientei profesionale.
Prin exceptie de la aceasta regula, in cazul inaltilor functionari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competenta legala de numire in functia publica, la solicitarea motivata a inaltului functionar public si cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in a carei structura se gaseste functia publica vacanta pe care urmeaza a fi transferat, cu indeplinirea conditiilor specifice prevazute pentru functia publica de conducere sau de executie respectiva si cu respectarea publicitatii functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere.
Desi legea nu prevede in mod expres, in practica transferul, respectiv cererea formulata de functionarul public este necesar a fi aprobat(a) si de conducatorul institutiei sau autoritatii in care functionarul public in cauza isi desfasoara activitatea.
Totodata, potrivit prevederilor art. 90 alin. (7) din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 148 si urm. din HG 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, in toate cazurile autoritatile sau institutiile publice au obligatia de a asigura publicitatea functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere. In situatia in care doi sau mai multi functionari publici solicita ocuparea unei functii publice vacante prin transfer la cerere, selectia se face pe baza de interviu.
Anuntul cu privire la functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere trebuie facut cu cel putin 30 de zile anterior datei prevazute pentru ocuparea prin transfer la cerere a functiilor publice, iar functionarii publici interesati au dreptul sa isi depuna cererile de transfer, insotite de un curriculum vitae, in termen de 20 de zile de la data afisarii anuntului.
In situatia in care sunt depuse mai multe cereri de transfer, autoritatea sau institutia publica va organiza un interviu cu functionarii publici solicitanti. Interviul va fi sustinut cu conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori cu persoana desemnata de catre acesta. Data, ora si locul sustinerii interviului vor fi aduse la cunostinta solicitantilor conform art. 149 alin. (2) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
In urma sustinerii interviului cu functionarii publici solicitanti se va incheia un proces-verbal al interviului, care va fi semnat de conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori de catre persoana desemnata de acesta.
Este de precizat ca, in cazul transferului nu este necesar avizul ANFP.
In concluzie, apreciem ca, din punctul de vedere al institutiei de la care se transfera functionarul public in speta, aceasta trebuie sa fie de acord cu transferul acestuia, aproband in scris cererea functionarului public, asigurandu-se ca acesta va preda lucrarile si bunurile incredintate, in temeiul art. 103 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, pe baza actului administrativ de aprobare a transferului de catre institutia la care se transfera, in care se precizeaza in clar printre altele, functia si data de la care isi produce efectele, apreciem ca angajatorul initial trebuie sa emita un act administrativ prin care sa constate mobilitatea functionarului public si modificarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu institutia in cauza, la cerere, cu precizarea ca numirea in noua functie se va realiza de catre conducatorul autoritatii la care s-a realizat transferul.

valabil la 21 Ian 2014

Intrebari similare din categoria Delegare. Detasare

Mar142024

Detasare functionar public. Posibilitatea ocuparii unei alte functii publice in perioada detasarii

de Florentina Buzea valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Un functionar public detasat pe o functie publica de conducere temporar vacanta, pe perioada detasarii poate ocupa o functie publica de executie ca urmare a intoarcerii titularului postului la serviciu pana la data incetarii detasarii.
Sep072023

Refuz detasare de catre institutia publica

de Nedelcu Alexandra valabil la 07 Sep 2023
Intrebare: Se poate refuza o detasare de catre primaria unde este incadrat functionarul public la cererea unei alte institutii publice la nivel central, unde se doreste detasarea, din motive ce vizeaza afectarea activitatii structurii unde este incadrat functionarul public?
Iul142023

Indemnizatie de hrana in zilele de delegare

de Nedelcu Alexandra valabil la 14 Iul 2023
Intrebare: Suntem o institutie publica, finantata integral din bugetul de stat. In cazul in care un salariat este trimis, prin Ordinul de delegare, la o instruie profesionala organizat de o alta institutie si cheltuielile de delegare (cazare, masa si transport) sunt asigurate/platite 100% de organizator. Noi in calitate de angajator cum procedam la acordarea indemnizatiei de hrana? Pentru zilele de delegare ...
Iul142023

Obligatii angajator decontare cheltuieli hrana si cheltuieli in cazul participarii salariatului la formare

de Nedelcu Alexandra valabil la 14 Iul 2023
Intrebare: O institutie publica finantata integral din bugetul de stat, pentru personal incadrat cu CIM, si care este delegat de conducatorul institutiei la o instruire/pregatire profesionala si pentru care este asigurat 100%, de organizator toate cheltuielile de delegare, poate sa beneficieze de indemnizatia de hrana sau nu? Deci cheltuielile de delegare este asigurat de organizator (cazare, masa si ...
Mai222023

Decontare cheltuieli deplasare olimpiada

de Nedelcu Alexandra valabil la 22 Mai 2023
Intrebare: Pentru o deplasare in tara cu ocazia unei olimpiade desfasurate in baza unui ordin de ministru, ce putem deconta? Transport, hrana? Care este cuantumul pentru deplasare, atat cu transportul public (tren, avion) cat si cu cel personal?
Mar062023

Obligatii declarative privind drepturilor acordate pe perioada deplasarii salariatului

de Dani Cucu valabil la 06 Mar 2023
Intrebare: In baza prevederilor Ordinului nr. 165/7/1272/456/2023 din 7 februarie 2023 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a declaratiei D112, institutiile publice trebuie sa declare in aceasta declaratie indemnizatia de delegare acordata conform HG 714/2018? Dar indemnizatia de deplasare, compusa din diurna si indemnizatie de cazare, acordata conform HG ...
x