Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton


Ultimele acte normative introduse in PortalInstitutiiPublice.ro

Mai032019

Rezidentiatul

de Portal Institutii Publice 03 Mai 2019
Rezidentiatul constituie o forma speciala de formare profesionala, specifica absolventilor licentiati ai facultatilor de medicina, medicina dentara si farmacie, care asigura pregatirea necesara obtinerii uneia dintre specialitatile cuprinse in Nomenclatorul specialitatilor medicale, medico-dentare si farmaceutice pentru reteaua de asistenta medicala. Pregatirea in rezidentiat reprezinta un ...
Mai032019

Formarea profesionala a managerilor publici

de Portal Institutii Publice 03 Mai 2019
In ceea ce priveste managerii publici, categorie a functionarilor publici, este aplicabila Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul functionarului public denumit manager public, publicata in Monitorul Oficial nr. 484 din 30 iunie 2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 135/2009, publicata in Monitorul Oficial nr. 294 din 6 mai 2009, cu modificarile ulterioare. Potrivit ...
Mai022019

Interzicerea incetarii raportului de serviciu

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Functionarii publici care urmeaza intr-un an calendaristic programe de formare organizate in tara sau in strainatate, cu o durata cumulata mai mare de 90 de zile, sunt obligati sa se angajeze in scris ca vor lucra in administratia publica o perioada determinata, proportional cu numarul zilelor de formare.  Observam aici o deosebire fata de cazul salariatilor, in conditiile in care clauza de ...
Mai022019

Planificarea organizarii programelor de formare profesionala

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Formarea profesionala a personalului din sectorul bugetar este, ea insasi, o activitate care se supune regulilor achizitiilor de servicii publice.  Daca in sectorul privat fo marea profesionala se realizeaza in modalitatea considerata de catre angajator ca fiind cea mai potrivita, fara o ingerinta din partea statului, in formarea profesionala a personalului salarizat din fonduri publice ...
Mai022019

Furnizorii de formare profesionala

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
In sensul Hotararii Guvernului nr. 1.066/2008, sunt furnizori de formare profesionala a functionarilor publici: a) autoritatile si institutiile publice care au ca obiect de activitate definit explicit in actul normativ de infiintare, organizare si functionare inclusiv organizarea si derularea de programe de formare; b) institutiile din cadrul sistemului national de invatamant corespunzatoare ...
Mai022019

Formarea profesionala a functionarilor publici

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Dreptul functionarilor publici la formare profesionala este guvernat de dispozitiile Hotararii Guvernului nr.1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici, publicata in Monitorul Oficial nr. 665 din 24 septem- brie 2008. Formarea profesionala a functionarilor publici se defineste ca fiind procesul de instruire de tip formare continua, destinat ...
Mai022019

Formarea profesionala a personalului contractual din institutiile publice

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
In ceea ce priveste salariatii bugetari, formarea profesionala se desfasoara in principal in conditiile generale, mentionate mai sus. Totusi, in plus fata de salariatii din sectorul privat, salariatii bugetari beneficiaza de concedii fara plata destinate formarii profesionale, in conditiile art. 25 din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale ...
Mai022019

Formarea profesionala. Reguli generale

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Cele mai importante reglementari privitoare la formarea profesionala sunt: – Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 18 din 10 ianuarie 2011, ulterior modificata, cel mai recent prin Legea nr. 153/2015, publicata in Monitorul Oficial nr. 445 din 22 iunie 2015; – Codul muncii (art. 192-210); – Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea ...
Mai022019

Evaluarea personalului contractual din Justitie

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
  Modificarea Codului muncii, in sensul obligativitatii evaluarii tuturor salariatilor, din mediul privat sau din institutiile publice, a condus la necesitatea adoptarii de acte normative, pentru fiecare domeniu, in care sa se prevada modalitatea concreta de evaluare a performantelor. Intr-adevar, daca in mediul privat criteriile vor putea fi stabilite si aplicate unilateral de catre ...
Mai022019

Procedura evaluarii finale a functionarilor publici

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
In functie de specificul activitatii autoritatii sau institutiei publice si de activitatile efectiv desfasurate de catre functionarul public, evaluatorul poate stabili si alte criterii de performanta. Criteriile de performanta astfel stabilite se aduc la cunontinta functionarului public evaluat la inceputul perioadei evaluate, sub sanctiunea neluarii lor in seama. Functionarii publici care ...
Mai022019

Criteriile de performanta pentru functionarii publici de conducere sunt:

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Criteriile de performanta pentru funcrionarii publici de conducere sunt, in plus fata de cele pentru functionarii publici de executie, urmatoarele: Nr. crt. Criterii de performanta Definirea criteriului 1. Capacitatea de a organiza Capacitatea de a identifica activitatile care trebuie desfasurate de ...
Mai022019

Criteriile de performanta pentru functionarii publici de executie sunt urmatoarele

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Nr. crt. Criteriul de performant Definirea criteriului pentru functionarii publici clasa I Definirea criteriului pentru functionarii publici clasa a II-a Definirea criteriului pentru functionarii publici clasa a III-a 1. Capacitatea ...
Mai022019

Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Potrivit Hotararii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici stabileste cadrul general pentru: a) corelarea obiectiva dintre activitatea functionarului public si cerintele functiei publice; b) aprecierea obiectiva a performantelor ...
Mai022019

Evaluarea performantelor profesionale personalului contractual incadrat in Ministerul Administratiei si Internelor

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Prin Ordinul MAI nr. 94/2011, privind evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual incadrat in Ministerul Administratiei si Internelor a fost stabilita o procedura speciala de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual care ocupa functii in unitatile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor, in ...
Mai022019

Criterii specifice de evaluare a cadrelor didactice din invatamantul superior

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
La evaluarea cadrelor didactice din invatamantul superior se utilizeaza o serie de criterii specifice, anume: 1. Activitatea didactica. Evaluarea calitatii activitatii didactice este sintetizata de catre seful de Catedra (Departament) intr-o fisa de evaluare. in Fisa de evaluare se rezuma informatii din urmatoarele surse: (a) autoevaluarea activitatii didactice facuta de catre salariat, (b) ...
Mai022019

Reglementarea activitatii cadrelor didactice

de Portal Institutii Publice 02 Mai 2019
Potrivit art. 303 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, rezultatele si performantele activitatilor didactice si de cercetare ale personalului didactic si de cercetare dintr-o universitate sunt evaluate periodic, la intervale de maximum 5 ani. Aceasta evaluare se face in conformitate cu o metodologie aprobata si aplicata de catre senatul universitar. Evaluarea de catre studenti a prestatiei ...
Mai012019

Contestarea evaluarii

de Portal Institutii Publice 01 Mai 2019
Solutionarea contestatiilor in legaturacu stabilirea salariilor de baza individuale, a sporurilor, a premiilor si a altor drepturi care se acordapotrivit legii, prin aplicarea criteriilor de evaluare, este de competenta ordonatorilor de credite. Contestatia poate fi depusain termen de 15 zile lucratoare de la data luarii la cunostintaa actului administrativ de stabilire a drepturilor ...
Apr302019

Criteriul rezultatelor obtinute

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Intre criteriile de evaluare a personalului platit din fonduri publice se numara cel al rezultatelor obtinute. Acesta constituie un criteriu special, din mai multe puncte de vedere. Mai intai trebuie subliniat faptul ca prezenta unui astfel de criteriu nu transforma obligatia lucratorului dintr-o obligatie de mijloace intr-o obligatie de rezultat. Acest criteriu nu va fi luat niciodata in ...
Apr302019

Reglementare si particularitati

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Reglementare si particularitati   Legea nr. 40/2011 a modificat Codul muncii, introducand criteriile de evaluare profesionala printre clauzele esentiale ale contractului individual de munca (art. 17 alin. (3) lit. e). Procedura de evaluare a salariatilor va fi cuprinsa in regulamentul intern (art. 242 lit. i) si va conditiona orice decizie de concediere a salariatului pentru necorespundere ...
Apr302019

Procedura intocmirii dosarului profesional

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
      Etape Documente I. Funcionarului public ii este predat un exemplar al actului administrativ de numire in functia publica Act administrativ de numire in functia publica II. Preluarea de catre Departamentul de Resurse Umane a documentelor personale si ...
Apr302019

Formatul standard al dosarului profesional

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Dosarul profesional include urmatoarele formulare: formularul A – Date referitoare la dosarul profesional; formularul B – Date cu caracter personal; formularul C – Studiile, pregatirea profesionala si abilitatile; formularul D – Activitatea desfasurata in afara functiei publice; formularul E – Activitatea desfasurata in cadrul autoritatii sau institutiei ...
Apr302019

Ce este dosarul profesional?

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
In scopul asigurarii gestionarii unitare si eficiente a resurselor umane, precum si pentru urmarirea carierei functionarului public, conducatorii autoritatilor si institutiilor publice raspund de intocmirea, actualizarea, rectificarea, pastrarea si evidenta dosarelor profesionale ale functionarilor publici si a registrului de evidenta a functionarilor publici. Prin dosar profesional se ...
Apr302019

Regimul disciplinar derogatoriu

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Si de aceasta data exista uneori reglementari speciale, care se indeparteaza de normele de drept comun.  Astfel, potrivit art. 280 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, orice persoana poate sesiza unitatea de invatamant/institutia de invatamant cu privire la savarsirea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinara. Sesizarea se face in scris si se inregistreaza la registratura ...
Apr302019

Deosebiri de regim disciplinar intre functionarii publici si personalul contractual

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Desi in aceeasi institutie (si uneori chiar cu atributii asemanatoare) isi pot desfasura activitatea atat functionari publici, cat si personal contractual, in realitate, din punctul de vedere al regimului disciplinar, diferentele dintre aceste categorii de personal sunt notabile. Iata numai cateva dintre aceste deosebiri: 1. Daca, in cazul salariatilor, Codul muncii nu cuprinde o lista a ...
Apr302019

Procedura disciplinara in cazul personalului contractual

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
In cazul personalului contractual procedura disciplinara este cea prevazuta in Codul muncii. Aplicarea sanctiunii disciplinare va fi obligatoriu precedata de etapa cercetarii prealabile, potrivit art. 251 din Codul muncii. Astfel, sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia avertismentului, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare ...
Apr302019

Procedura disciplinara in cazul functionarilor publici

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Procedura disciplinara in cazul functionarilor publici a) Sesizarea Comisia de disciplina poate fi sesizata de orice persoana care se considera vatamata prin fapta unui functionar public. Traseul sesizarii este urmatorul:   A                         B                     C                     D                      E max. 1 an        ...
Apr302019

Comisiile de disciplina pentru functionarii publici

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
Procedura aplicarii sanctiunilor disciplinare este diferita in cazul functionarilor publici fata de personalul contractual. Astfel, in cazul functionarilor publici, pentru analizarea faptelor sesizate ca abateri disciplinare si propunerea sanctiunii disciplinare aplicabile functionarilor publici din autoritatile sau institutiile publice se constituie comisii de disciplina, reglementate prin ...
Apr302019

Disciplina angajatilor bugetari. Sanctiuni disciplinare

de Portal Institutii Publice 30 Apr 2019
La momentul incheierii contractului individual de munca, in cazul salariatilor, respectiv la momentul numirii in functia publica, in cazul functionarilor publici, angajatul intra intr-o relatie de subordonare disciplinara, asumandu-si obligatia de a indeplini ordinele primite si de a nu afecta in niciun fel disciplina muncii in institutia in care lucreaza. In caz contrar, legea permite aplicarea ...
Apr292019

Anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, cu modificarile si completarile aduse prin O.G. nr. 16/2018

de Portal Institutii Publice 29 Apr 2019
Anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, cu modificarile si completarile aduse prin O.G. nr. 16/2018 are urmatorul cuprins: NORMATIVE DE CHELTUIELI SI LIMITE MAXIME in cadrul carora se pot aproba si efectua cheltuieli pentru actiuni de protocol   Normative de cheltuieli Unitatea de masură Limita maxima I. ...
Apr292019

Normative de cheltuieli pentru institutii publice

de Portal Institutii Publice 29 Apr 2019
Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste normativele de cheltuieli pentru ministere, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si pentru institutiile publice din subordinea acestora. In ...
x