Achizitie publica. Suplimentare lucrari. Conditii
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Intrebare: Am achizitionat o lucrare prin achizitie publica. Ulterior fata de contractul initial s-a ivit necesitatea unor lucrari noi. Putem incheia act aditional la contractul initial?
Raspuns:
Conform art. 122 lit. i) din OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, atunci cand este necesara achizitionarea unor lucrari sau servicii suplimentare/aditionale, care nu au fost incluse in contractul initial, dar care datorita unor circumstante imprevizibile au devenit necesare pentru indeplinirea contractului in cauza, si numai daca se respecta, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:
- atribuirea sa fie facuta contractantului initial;
- lucrarile sau serviciile suplimentare/aditionale sa nu poata fi, din punct de vedere tehnic si economic, separate de contractul initial fara aparitia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractanta sau, desi separabile de contractul initial, sa fie strict necesare in vederea indeplinirii acestuia;
- valoarea cumulata a contractelor care vor fi atribuite si a actelor aditionale care vor fi incheiate pentru lucrari si/sau servicii suplimentare ori aditionale sa nu depaseasca 20% din valoarea contractului initial;
Astfel, veti putea atribui contractantului initial lucrarile suplimentare cu respectarea acestor conditii.
Intrebari similare din categoria Achizitii
Apr102025
Obiecte de inventar
de Florentina Buzea
valabil la 10 Apr 2025
Intrebare: Doresc o definitie clara si ampla, cu trimitere la legislatia in vigoare a unui obiect de inventar. Mai pe scurt cand consideram ca este legal sa inregistram in contabilitate un bun ca fiind OBIECT DE INVENTAR.
Mar192025
Servicii achizitie publica
de Florentina Buzea
valabil la 19 Mar 2025
Intrebare: Suntem municipiu cu un compartiment de achizitie publice cu 5 posturi. Din cele 5 posturi 3 sunt ocupate momentan, dar cei 3 sunt angajati recent, fara experienta. Conform HG 395/2016 art. 2 alin. (6), se pot achizitiona servicii de achizitii publice pentru a sprijini echipa in activitati zilnice?
Ian302025
Motive de excludere din procedura. Lipsa DUAE
de Florentina Buzea
valabil la 30 Ian 2025
Intrebare: Suntem in curs de evaluare a unei proceduri desfasurate in conformitate cu normele procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica ce au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice cuprinse in Anexa 2 din Legea 98/2016, desfasurate prin publicarea unui anunt publicitar pe site-ul propriu si in cadrul sectiunii ...
Ian232025
Evidenta bunuri din domeniul privat al unitatii administrativ teritoriale
de Florentina Buzea
valabil la 23 Ian 2025
Intrebare: Potrivit Codului administrativ, pentru bunurile care intra in domeniul privat al unitatii administrativ teritoriale, autoritatile trebuie sa tina evidenta financiar contabila. Va rog sa mi spuneti daca pentru un bun intrat in domeniul privat al UAT, pe langa evidenta financiar-contabila a bunului mai trebuie sa avem o evidenta si in cadrul compartimentului care se ocupa cu bunurile domeniului ...
Dec052024
Executare garantie de buna executie
de Florentina Buzea
valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: Pentru o institutie publica sursa A, poate sa retina penalitatile de intarziere a executarii unui contract din garantiile depuse la banca? Acest lucru este specificat in contract. Cum se realizeaza acest lucru?
Nov072024
Modificare contract achizitie publica. Autoritatea contractanta
de Florentina Buzea
valabil la 07 Nov 2024
Intrebare: Suntem o institutie de invatamant si va rugam sa ne ajutati in urmatoare speta. In anul 2023, liceul nostru a organizat o licitatie pentru alimente prescolari (gradinita fiind la acea data structura noastra), licitatie finalizata cu incheierea unui contract pe 2 ani. In septembrie 2024, gradinita a devenit o entitate cu personalitate juridica cu propriul cod fiscal, drept urmare obiectul ...