Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 12 Martie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Achizitie publica. Suplimentare lucrari. Conditii

Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Irina Dumitrescu

Intrebare: Am achizitionat o lucrare prin achizitie publica. Ulterior fata de contractul initial s-a ivit necesitatea unor lucrari noi. Putem incheia act aditional la contractul initial?


Raspuns:
Conform art. 122  lit. i) din OUG  34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, atunci cand este necesara achizitionarea unor lucrari sau servicii suplimentare/aditionale, care nu au fost incluse in contractul initial, dar care datorita unor circumstante imprevizibile au devenit necesare pentru indeplinirea contractului in cauza, si numai daca se respecta, in mod cumulativ, urmatoarele conditii: 
- atribuirea sa fie facuta contractantului initial; 
- lucrarile sau serviciile suplimentare/aditionale sa nu poata fi, din punct de vedere tehnic si economic, separate de contractul initial fara aparitia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractanta sau, desi separabile de contractul initial, sa fie strict necesare in vederea indeplinirii acestuia; 
- valoarea cumulata a contractelor care vor fi atribuite si a actelor aditionale care vor fi incheiate pentru lucrari si/sau servicii suplimentare ori aditionale sa nu depaseasca 20% din valoarea contractului initial; 

Astfel, veti putea atribui contractantului initial lucrarile suplimentare cu respectarea acestor conditii. 
valabil la 24 Oct 2014

Intrebari similare din categoria Achizitii

Ian302025

Motive de excludere din procedura. Lipsa DUAE

de Florentina Buzea valabil la 30 Ian 2025
Intrebare: Suntem in curs de evaluare a unei proceduri desfasurate in conformitate cu normele procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica ce au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice cuprinse in Anexa 2 din Legea 98/2016, desfasurate prin publicarea unui anunt publicitar pe site-ul propriu si in cadrul sectiunii ...
Ian232025

Evidenta bunuri din domeniul privat al unitatii administrativ teritoriale

de Florentina Buzea valabil la 23 Ian 2025
Intrebare: Potrivit Codului administrativ, pentru bunurile care intra in domeniul privat al unitatii administrativ teritoriale, autoritatile trebuie sa tina evidenta financiar contabila. Va rog sa mi spuneti daca pentru un bun intrat in domeniul privat al UAT, pe langa evidenta financiar-contabila a bunului mai trebuie sa avem o evidenta si in cadrul compartimentului care se ocupa cu bunurile domeniului ...
Dec052024

Executare garantie de buna executie

de Florentina Buzea valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: Pentru o institutie publica sursa A, poate sa retina penalitatile de intarziere a executarii unui contract din garantiile depuse la banca? Acest lucru este specificat in contract. Cum se realizeaza acest lucru?
Nov072024

Modificare contract achizitie publica. Autoritatea contractanta

de Florentina Buzea valabil la 07 Nov 2024
Intrebare: Suntem o institutie de invatamant si va rugam sa ne ajutati in urmatoare speta. In anul 2023, liceul nostru a organizat o licitatie pentru alimente prescolari (gradinita fiind la acea data structura noastra), licitatie finalizata cu incheierea unui contract pe 2 ani. In septembrie 2024, gradinita a devenit o entitate cu personalitate juridica cu propriul cod fiscal, drept urmare obiectul ...
Nov012024

Deducere penalitati din factura de executie lucrari

de Florentina Buzea valabil la 01 Nov 2024
Intrebare: O institutie cu sursa A (doar cheltuieli), poate retine penalitatile de intraziere din factura emisa de contractant, fara a emite factura fiscala, in baza unei notificari catre contractant? Contractantul a depasit faza de predare a lucrarii. Ex. factura 1.000 lei, penalitati 10 lei. Plata factura 990 lei.
Oct222024

Achizitie categorii de investitii conform OUG 1072024

de Florentina Buzea valabil la 22 Oct 2024
Intrebare: Spital de subordine locala (consiliul judetean) doreste sa achizitioneze in luna octombrie 2024, servicii de documentatie SF, DALI, PT (in vederea proiectarii si executarii unei cladiri noi), care din punct de vedere bugetar sunt asimilate investitiilor. Se doreste ca in viitor (anii 2025, 2026) executia propiu-zisa sa fie finantata din fonduri nerambursabile si din fonduri de la consiliul ...
x