Atributii in domeniul asistentei sociale
Raspuns oferit de Florentina Buzea
autor
Intrebare: Exista o procedura operationala emisa in anul 2015 cu privire la acordarea indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav cu asistent personal, in care este mentionat faptul ca, compartimentul asistenta sociala intocmeste un raport de specialitate si emite dispozitiile de acordare a acestor indemnizatii. Procedura respectiva nu a suferit nici o modificare pana acum. Ca urmare a preluarii activitatii de resurse umane, mi s-a impus in mod eronat atributia privind emiterea acestor dispozitii, desi nu am in fisa postului acest lucru si nici nu mi s-a pus la dispozitie vreo procedura (pe cea mentionata anterior am gasit-o eu in e-scim). La nivelul institutiei exista un compartiment de asistenta sociala in cadrul caruia unul dintre cei trei angajati are in fisa postului ca scop principal al postului : „serviciu social pentru protectia persoanelor cu handicap, a persoanelor varstnice, a familiei si a altor persoana sau grupuri aflate in nevoie sociala „Persoana respectiva refuza emiterea dispozitiilor mai sus mentionate, spunand ca singurele sale obligatii sunt sa preia dosarele depuse de persoanele cu handicap, sa le verifice si sa efectueze o ancheta sociala si ca nu scrie expres in fisa postului ca trebuie sa emita dispozitiile de acordare. In aceste conditii, caruia dintre cei doi functionari publici ii revine obligatia legala de a emite dispozitiile si de a monitoriza situatia indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav? Inspectorului de resurse umane (care nu are in atributii acest lucru) sau inspectorului pe linie de asistenta sociala, asa cum este mentionat si in procedura?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalInstitutiiPublice.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
- Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 7.500 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, contributii, contabilitate, taxe si impozite, revisal.
- Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata timp de 12 luni va costa acum doar 2.423 lei + TVA
- Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
- Consultanta oferita de specialistii PortalInstitutiiPublice.ro
- NOU! Soft Legislativ Legis PLUS Business. Toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi la pretul de 4.223 lei + TVA
Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Atributii in domeniul asistentei sociale
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 16 apr 2025.

Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.