Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

CIM pentru consilierul primarului de municipiu

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra
Nedelcu Alexandra
Expert Legislatia muncii

Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti un punct de vedere privind contractul individual de munca al consilierului primarului de municipiu. Potrivit Codului administrativ, primarul unui municipiu are posibilitatea de numire a 2 consilieri personali. In organigrama sunt prevazute 2 posturi de consilieri ai primarului, dar intrebarea la care trebuie sa raspundem este urmatoarea: putem intocmii pentru un post de consilier al primarului doua contracte individuale de munca pe durata determinata, cu timp partial de 4 ore fiecare, in care sa fie numite 2 persoane diferite?


Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 158 din Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, primarii si viceprimarii comunelor, ai oraselor, ai municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti pot infiinta, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, respectiv al viceprimarului, in conditiile prevazute de partea a VI-a titlul III capitolul II.

Astfel, conform art. 544 alin. (1) lit.h) din acelasi act normativ, primarii au dreptul la organizarea unui cabinet care functioneaza in cadrul institutiilor pe care le conduc sau in cadrul carora isi desfasoara activitatea.
Activitatea cabinetului, respectiv cancelariei prefectului este coordonata de catre directorul de cabinet, care raspunde in fata demnitarului, alesului local, respectiv prefectului, dupa caz (art. 545 alin. (3) din Codul administrativ).
Numarul de posturi ce pot fi infiintate la nivelul primarului este de 2 posturi pentru cabinetele primarilor comunelor, oraselor, respectiv municipiilor, altele decat cele prevazute la lit. j), vicepresedintilor consiliilor judetene, viceprimarilor municipiului Bucuresti, municipiilor resedinta de judet si viceprimarilor sectoarelor municipiului Bucuresti (art. 546 lit. k din Cod), personalul din cadrul cabinetului fiind numit sau eliberat din functie doar pe baza propunerii persoanelor prevazute la art. 544 alin. (1), in cazul de fata a primarului.
Personalul de la cabinetul primarului isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului primarului.
Dispozitiile Titlului III se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz.
In aceste conditii, in lipsa altor dispozitii legale care sa contina norme derogatorii de la regulile de drept comun cuprinse in legislatia muncii, apreciem ca pe un post pot fi incadrate 2 persoane cu timp partial de munca, in conditiile reglementate de Codul muncii, cu conditia ca durata totala a timpului de munca sa nu depaseasca programul normal de lucru de 8 ore/zi, iar programul celor doua persoane incadrate pe acelasi post sa nu se suprapuna.

 

valabil la 14 Feb 2021

Intrebari similare din categoria CIM cu timp partial

Oct202024

Modificare program de lucru

de Florentina Buzea valabil la 20 Oct 2024
Intrebare: Un angajat care in prezent lucreaza cu norma intreaga, doreste sa i se modifice timpul de lucru astfel incat o zi pe saptamana sa fie liber intrucat doreste sa mearga la cursurile de la master. Ce modificari pot fi aduse in contractul de munca astfel incat sa poata fi liber o zi pe saptamana. Mentionez faptul ca programul de lucru al institutiei este de luni pana vineri, de la orele 8 la 16.
Sep052024

Angajare personal in sistemul bugetar

de Florentina Buzea valabil la 05 Sep 2024
Intrebare: Institutia publica are un salariat angajat pe post de supraveghetor, cu program de 8 ore! Datorita problemelor de sanatate, salariatului i s-a redus programul de lucru la 4 ore. Se mai poate angaja o persoana cu jumatate de norma pe acelasi post, avand in vedere restrictiile impuse sistemului bugetar?
Iun022023

Cumul norme de munca

de Nedelcu Alexandra valabil la 02 Iun 2023
Intrebare: Am un angajat cu norma intreaga (8 ore/zi), care a participat la un concurs pentru un post cu timp partial (4 ore/zi), va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedez in acest caz? Trebuie sa-i reduc norma intreaga la 4 ore pe zi? Precizez ca suntem Institutie de Stat.
Feb242023

Revenirea din CCC. Incetare CIM incheiat pe durata determinata

de Nedelcu Alexandra valabil la 24 Feb 2023
Intrebare: In conditiile in care salariatul aflat concediu in crestere copil doreste sa revina mai devreme de implinirea varstei de doi ani a copilului, iar pe postul sau este angajat un salariat cu CIM pe perioada determinata, care este modalitatea legala de incetare a CIM perioada determinata si reinceperea activitatii salariatului care revine din CCC?
Sep262022

Vechime in specialitate IP

de Nedelcu Alexandra valabil la 26 Sep 2022
Intrebare: Avand in vedere prevederile Legii 53 2003 - Codul muncii, precum si ale OUG 57/2019 - Codul administrativ, si tinand cont de necesitatea aplicarii unitare si legale a intelesului expresiei ,,vechime in specialitate, va rugam sa emiteti un punct de vedere cu privire la acest aspect al vechimii, modul de calcul a perioadei in care un salariat se afla intr-o functie ce-i confera vechime in ...
Mar312022

Prelungire CIM asistent persoana cu handicap

de Nedelcu Alexandra valabil la 31 Mar 2022
Intrebare: Cum putem prelungi contractul individual de munca cu perioada determinata al unui asistent personal al unei persoane de handicap, daca acesta nu are certificat permanent si aduce anual prelungirea certificatului de persoana cu handicap? Acesta fiind minor si prelungirile fiind mai mult de 3.
x