CIM pentru consilierul primarului de municipiu
Raspuns oferit de Nedelcu AlexandraExpert Legislatia muncii
Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti un punct de vedere privind contractul individual de munca al consilierului primarului de municipiu. Potrivit Codului administrativ, primarul unui municipiu are posibilitatea de numire a 2 consilieri personali. In organigrama sunt prevazute 2 posturi de consilieri ai primarului, dar intrebarea la care trebuie sa raspundem este urmatoarea: putem intocmii pentru un post de consilier al primarului doua contracte individuale de munca pe durata determinata, cu timp partial de 4 ore fiecare, in care sa fie numite 2 persoane diferite?
Raspuns:
Potrivit dispozitiilor art. 158 din Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, primarii si viceprimarii comunelor, ai oraselor, ai municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti pot infiinta, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, respectiv al viceprimarului, in conditiile prevazute de partea a VI-a titlul III capitolul II.
Astfel, conform art. 544 alin. (1) lit.h) din acelasi act normativ, primarii au dreptul la organizarea unui cabinet care functioneaza in cadrul institutiilor pe care le conduc sau in cadrul carora isi desfasoara activitatea.
Activitatea cabinetului, respectiv cancelariei prefectului este coordonata de catre directorul de cabinet, care raspunde in fata demnitarului, alesului local, respectiv prefectului, dupa caz (art. 545 alin. (3) din Codul administrativ).
Numarul de posturi ce pot fi infiintate la nivelul primarului este de 2 posturi pentru cabinetele primarilor comunelor, oraselor, respectiv municipiilor, altele decat cele prevazute la lit. j), vicepresedintilor consiliilor judetene, viceprimarilor municipiului Bucuresti, municipiilor resedinta de judet si viceprimarilor sectoarelor municipiului Bucuresti (art. 546 lit. k din Cod), personalul din cadrul cabinetului fiind numit sau eliberat din functie doar pe baza propunerii persoanelor prevazute la art. 544 alin. (1), in cazul de fata a primarului.
Personalul de la cabinetul primarului isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului primarului.
Dispozitiile Titlului III se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz.
In aceste conditii, in lipsa altor dispozitii legale care sa contina norme derogatorii de la regulile de drept comun cuprinse in legislatia muncii, apreciem ca pe un post pot fi incadrate 2 persoane cu timp partial de munca, in conditiile reglementate de Codul muncii, cu conditia ca durata totala a timpului de munca sa nu depaseasca programul normal de lucru de 8 ore/zi, iar programul celor doua persoane incadrate pe acelasi post sa nu se suprapuna.