Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 27 Aprilie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Circuitul documentelor. Semnatura electronica

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra
Nedelcu Alexandra
Expert Legislatia muncii

Intrebare: In cadrul unei Primarii se doreste implementarea unui sistem de digitalizare a documentelor, facandu-se niste pasi in acest sens fara sa se adopte un regulament care sa stabileasca regulile de semnare, circuit, acord a semnaturilor digitale si ale reguli procedurale. Semnatura digitala este obtinuta dintr-un program (soft) care este utilizat pentru acordarea numerelor de inregistrare si de circuit al documentelor Infodoc. Va rugam sa ne ajutati si sa ne comunicati: Care este procedura si care sunt conditiile legale pentru digitalizarea documentelor si a circulatiei, respectiv ca documentele generatoare de efecte juridice (referate, adrese, dispozitii de primar, contracte s.a.) sa fie semnate digital in cadrul unei primarii? Este posibil ca in cadrul unei institutii la nivel local sa se emita documente semnate digital de functionarii publici intr-un soft, fara ca acesta sa fie emis si recunoscut de o instituie autorizata? Se poate genera o semntura digitala pentru un functionar public/personal contractual, fara sa existe acordul persoanei in cauza? Care sunt condiiile de securitate si obligatia ce revine angajatorului precum si drepturile si obligatiile functionarilor publici/personal contractual in cazul implementarii semnaturii digitale/electronice.


Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalInstitutiiPublice.ro

Login utilizator

Creare cont platit Testare gratuita

De ce sa va inregistrati?

  • Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
  • Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 7.500 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, contributii, contabilitate, taxe si impozite, revisal.
  • Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata timp de 12 luni va costa acum doar 2.423 lei + TVA
  • Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
  • Consultanta oferita de specialistii PortalInstitutiiPublice.ro
  • NOU! Soft Legislativ Legis PLUS Business. Toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi la pretul de 4.223 lei + TVA

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Circuitul documentelor. Semnatura electronica

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 oct 2023.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Intrebari similare din categoria Obligatiile angajatorilor

Apr182025

Anulare HCL. Reorganizare

de Florentina Buzea valabil la 18 Apr 2025
Intrebare: Un angajat castiga in instanta anularea unei hotarari de consiliu prin care a fost reorganizat aparatul de specialitate al primarului. De la data acelui HCL, a mai intervenit o reorganizare, dispusa de Legea 296/2023. In aceste conditii, ce se intampla? Se revine la organigrama existenta inaintea celei anulata prin instanta, sau se reintegreaza doar persoana care a castigat in instanta si se ...
Feb132025

Avizul comisiei paritare. Reorganizarea

de Florentina Buzea valabil la 13 Feb 2025
Intrebare: Pentru initierea proiectului de hotarare (aprobarea hotararii) privind reorganizarea institutiei, este nevoie de avizul comisiilor paritare? Aceasta situatie intra sub incidenta art. 489 alin. (1) lit. a)?
Nov222024

Pauza de masa. Reglementare

de Florentina Buzea valabil la 22 Nov 2024
Intrebare: Va rog sa imi comunicati daca, pe intervalul pauzei de masa, angajatii primariei pot parasi sediul institutiei si in ce conditii. Mentionez ca in ROI nu este specificat acest lucru.
Oct242024

Audit extern

de Florentina Buzea valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: Care este cadrul legal in baza caruia ordonatorul principal de credite poate solicita un audit extern cu privire la numarul necesar de posturi din cadrul primariei municiului pentru structura organizatorica resurse umane-salarizare?
Sep132024

Reorganizare Politia Locala

de Florentina Buzea valabil la 13 Sep 2024
Intrebare: Reducerea numarului de politisti locali. Avand in vedere prevederile art. lll alin (8) din OUG nr. 63/2010, Institutia Prefectul comunica anual numarul maxim de posturi pentru institutie din care fac parte conform pct. 3 din anexa la OUG 63/2010 si numarul de posturi pentru politia locala. Din considerente financiare, in luna decembrie odata cu intocmirea proiectului bugetului pentru anul 2025, ...
Mar062024

Plata salariu in doua conturi bancare, alternativ

de Florentina Buzea valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: Un salariat comunica angajatorului ca si-a deschis cont de salarii la doua banci diferite si doreste virarea salariului alternativ cand la o banca cand la cealalta (luni diferite). Este legal ca angajatorul sa efectueze aceasta operatiune?  
x