Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 22 Decembrie 2024 Un produs marca Rentrop&Straton

Decontare ochelari de vedere

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra
Nedelcu Alexandra
Expert Legislatia muncii

Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca o Primarie poate deconta angajatilor ochelari de vedere, si daca da, care este valoarea limita pana la care se poate deconta? Cadrul legal?


Raspuns:

Potrivit art. 12 din HG 1028/2006 lucratorii trebuie sa beneficieze de un examen corespunzator al ochilor si al vederii, efectuat de o persoana care are competenta necesara:

a) inainte de inceperea activitatii la ecranul de vizualizare, prin examenul medical la angajare;
b) ulterior, la intervale regulate;
c) ori de cate ori apar tulburari de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.
Conform art. 13 din acelasi act normativ, lucratorii beneficiaza de un examen oftalmologic, daca rezultatele examenului prevazut la art. 12 arata ca acesta este necesar.
In ceea ce priveste obligatia angajatorului de a asigura ochelari de vedere, precizam ca Hotararea Guvernului sus-citata nu prevede in mod expres o asemenea obligatie, la art. 14 din aceasta statuandu-se ca, in masura in care rezultatele examenului de la art. 12 sau ale examenului la care face referire art. 13 arata ca este necesar si daca nu se pot utiliza dispozitive normale de corectie, lucratorilor trebuie sa li se furnizeze dispozitive de corectie speciale, care sa corespunda activitatii respective.
Chiar daca, la art. 15 din acelasi act normativ se prevede ca masurile luate potrivit art. 12-14 nu trebuie sa implice in nici un caz costuri financiare pentru lucratori, apreciem ca sursa de finantare a suportarii contravalorii acestor dispozitive de corectie ar putea sa se realizeze din doua surse, in functie de confirmarea sau infirmarea caracterului de boala profesionala a tulburarii de vedere diagnosticata cu ocazia examenelor oftalmologice efectuate. Astfel, in situatia in care tulburarea de vedere este consecinta exercitarii unei meserii sau profesii, fiind cauzata de agenti nocivi caracteristici locului de munca precum si de suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului, in procesul de munca, contravaloarea dispozitivelor s-ar putea suporta din fondurile sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2002 si a normelor metodologice de aplicare a acesteia.
In situatia in care, se infirma caracterul professional al tulburarii de vedere contravaloarea dispozitivelor s-ar putea suporta din bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate. Legea nr. 95/2006 prevede la art. 244 alin. (3) ca asiguratii au dreptul la materiale sanitare si dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive pentru corectarea vazului, auzului, pentru protezarea membrelor si la alte materiale de specialitate, in scopul protezarii unor deficiente organice sau fiziologice, pentru o perioada determinata sau nedeterminata, pe baza prescriptiilor medicale, cu sau fara contributie personala, in conditiile prevazute in contractul-cadru si in normele sale de aplicare.
In lumina acestor dispozitii legale, in opinia noastra, primaria, in calitate de angajator are obligatia de a respecta prevederile art. 12-15 din HG 1028/2006, fara insa ca acest lucru sa presupuna decontarea contravalorii ochelarilor de vedere pentru salariati, aceasta fiind obligata la respectarea procedurii sus-mentionata.

 

valabil la 17 Nov 2018

Intrebari similare din categoria Obligatiile angajatorilor

Nov222024

Pauza de masa. Reglementare

de Florentina Buzea valabil la 22 Nov 2024
Intrebare: Va rog sa imi comunicati daca, pe intervalul pauzei de masa, angajatii primariei pot parasi sediul institutiei si in ce conditii. Mentionez ca in ROI nu este specificat acest lucru.
Oct262024

Prima de instalare in invatamant

de Florentina Buzea valabil la 26 Oct 2024
Intrebare: As dori o lamurire privind interpretarea textului prima de instalare in invatamant se acorda in primul an de activitate de la terminarea studiilor, adica daca a terminat in anul 2023, trebuie sa se incadreze intr-o unitate de invatamant in anul 2024 ori poate beneficia si daca se angajeaza si dupa termenul de 1 an de la absolvire?
Oct242024

Audit extern

de Florentina Buzea valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: Care este cadrul legal in baza caruia ordonatorul principal de credite poate solicita un audit extern cu privire la numarul necesar de posturi din cadrul primariei municiului pentru structura organizatorica resurse umane-salarizare?
Oct102024

Concediul de odihna neefectuat in cazul transferului

de Florentina Buzea valabil la 10 Oct 2024
Intrebare: Daca o persoana pleaca prin transfer de la o primarie la alta institutie publica si conform notei de lichidare are 5 zile de concediu de odihna neefectuat, va rugam frumos sa ne spuneti daca exista obligatia legala ca primaria sa transfere suma aferenta celor 5 zile de concediu neefectuat catre noul loc de munca.
Sep132024

Reorganizare Politia Locala

de Florentina Buzea valabil la 13 Sep 2024
Intrebare: Reducerea numarului de politisti locali. Avand in vedere prevederile art. lll alin (8) din OUG nr. 63/2010, Institutia Prefectul comunica anual numarul maxim de posturi pentru institutie din care fac parte conform pct. 3 din anexa la OUG 63/2010 si numarul de posturi pentru politia locala. Din considerente financiare, in luna decembrie odata cu intocmirea proiectului bugetului pentru anul 2025, ...
Iul022024

Aplicabilitatea dispozitiilor Legii 2962023 si OUG 1152024. Conditii

de Florentina Buzea valabil la 02 Iul 2024
Intrebare: Avand in vedere prevederile Legii nr. 296/2023 si ale O.U.G. 115/2023, va rugam sa ne sprijiniti prin oferirea unui punct de vedere cu privire la urmatoarele aspecte: - ce se intampla cu functiile de conducere ulterior datei de 30.06.2024 in conditiile in care, pana la data prezentei, la nivelul Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu s-a luat nicio hotarare cu privire la reorganizarea ...
x