Evaluare secretar municipiu
Raspuns oferit de Gabriela Tudorache
Director Resurse umane
Intrebare: In conformitate cu prevederile art.107 alin.(1) lit.d) din H.G. nr.611/2008 ; ale art.69 din Legea nr.188/1999, privind Statutul functionarilor publici, evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici se realizeaza de catre evaluator. Calitatea de evaluator pentru secretarul municipiului o are primarul municipiului Calafat pe baza propunerii Consiliului local. In urma evaluarii performantelor profesionale individuale ale secretarului municipiului Calafat, i se acorda unul dintre urmatoarele calificative: ,,foarte bine’’, ,,bine’’, ,,satisfacator’’, ,, nesatisfacator’
-dupa ce a fost adoptata HCL prin care se aproba propunerea de acordare a calificativului se inainteaza raportul de evaluare de catre consilierul juridic al Consiliului local sau de catre primar ?
-la contestatia depusa de catre secretar, rezultatul contestatiei se hotareste prin sedinta Consiliului local sau de catre primar prin consilierul juridic al Consiliului local.
Raspuns: Conform prevederilor art. 107 alin. (1) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarului public se realizeaza de catre evaluator. Potrivit alin. (2) lit.d) al aceluiasi articol, pentru secretarul comunei, orasului si al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor, primarul, pe baza propunerii consiliului local, are calitatea de evaluator. Asadar, apreciem ca primarul este persoana imputernicita de consiliul local sa realizeze evaluarea propriu-zisa a secretarului municipiului, pe baza propunerii formulate de consiliul local si, pe cale de consecinta, acestuia ii revine sarcina semnarii raportului de evaluare si inaintarii acestuia catre consiliul local.
Totodata precizam ca, potrivit art. 118 alin. (1) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care calitatea de evaluator o are conducatorul autoritatii sau institutiei publice, raportul de evaluare nu se contrasemneaza. Asadar, in speta mentionata de dvs., raportul de evaluare al secretarului nu va fi contrasemnat, ci doar semnat de evaluator, in speta primarul.
In ceea ce priveste modalitatea de adresare si formulare a constestatiei precizam ca, potrivit prevederilor art. 120 din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, functionarii publici evaluati direct de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice, conform art. 107 alin. (2) lit. d) si e), nemultumiti de rezultatul evaluarii, se pot adresa direct instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Asadar, in speta mentionata de dvs., persoana evaluata, respectiv secretarul municipiului are dreptul sa conteste raportul de evaluare direct in instanta de contencios administrativ, fara indeplinirea unei proceduri prealabile, solutionarea acesteia nemaifiind la latitudinea primarului sau a consiliului local.
In situatia in care, concomitent cu contestarea in instanta de contencios administrativ, secretarul contesta raportul de evaluare, apreciem ca, in contextul in care primarul este cel care realizeaza efectiv evaluarea, insa la notarea finala tine cont si de propunerea consiliului local, apreciem ca eventuala contestatie trebuie discutata in cadrul consiliului local, la sedinta fiind prezent si primarul.