Intocmirea ordonantarii de plata. Aplicatie practica
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Intrebare:
La intocmirea ordonantarii de plata, ce suma se trece pe coloana 1 - „Disponibil inaintea efectuarii platii” (ct. 8066), conform Ordinului 1792 din 24.12.2002 modificat de Ordinul 547 din 20.03.2009?
Raspuns:
Iata o aplicatie practica privind angajarea cheltuielilor in baza creditelor bugetare:
In anul curent se aproba credite bugetare in valoare de 1.000 lei.
Se inregistreaza bugetul aprobat sub forma creditelor bugetare, astfel:

1) Angajare
In aceasta faza se intocmesc urmatoarele:
Proiectul de contract: 800
Anexa 1b) "Propunere de angajare a unei cheltuieli in limita creditelor bugetare" 800
Anexa 2) "Angajament bugetar individual" 800
Documentele de mai sus se inregistreaza in conturi in afara bilantului, astfel:

Conturile de angajamente bugetare si legale se vor tine pe analitice distincte pentru actiunile multianuale si actiuni anuale, potrivit functiunii conturilor 8066 si 8067 aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
2) Lichidare
Se livreaza partial bunuri de 500 lei din contractul incheiat in valoare de 800 lei.
In aceasta faza se efectueaza urmatoarele operatiuni:
- Se acorda viza "Bun de plata" pe factura.
- Se inregistreaza factura:
3xx = 401 Furnizori 500
3) Ordonantare
Se intocmeste Anexa 3 "Ordonantare de plata" care nu se inregistreaza in contabilitate.
Ordonantare de plata

4) Plata
401 Furnizori = 770 Finantare de la buget 500
(5xx Disponibil... )
Pentru urmatoarele ordonantari, la coloana 1 se va tine cont de prevederile pct. 3 din O.M.F.P. nr. 547/2009:
La inscrierea informatiilor in coloana 1 „Disponibil inaintea efectuarii platii” din formularul „Ordonantare de plata” se va tine cont de angajamentele bugetare evidentiate in contul 8066 „Angajamente bugetare”, precum si de platile efectuate din contul 770 „Finantarea de la buget” sau din alte conturi de disponibilitati, dupa caz, dar si de cheltuielile care au fost angajate, lichidate si ordonantate anterior si care nu au aparut decontate in extrasul de cont la momentul intocmirii formularului „Ordonantare de plata”.
Prin urmare, suma inscrisa in col. 1 la urmatoarele ordonantari va fi 300 (800 - 500).
Intrebari similare din categoria Contracte
Ian102025
Contract prestari servicii medic scoala
de Florentina Buzea
valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: In structura institutiei noastre (primarie) exista cabinet medical scolar cu post de medic scolar. Intrucat acest post vacant nu poate fi ocupat prin concurs pentru ca nu se inscrie nimeni, se poate incheia contract de prestari servicii cu un medic autorizat sa asigure asistenta medicala scolara?
Aug272024
Modificare situatii lucrari contract achizitii publice
de Florentina Buzea
valabil la 27 Aug 2024
Intrebare: Avem incheiat un contract de lucrari din noiembrie 2019 pentru realizareaunei contructii. In urma modificarilor legislative, pe parcursul derularii contractului au fost incheiate 3 acte aditionale. Ultimul act aditional nr. 3 a fost incheiat in 20.06.2022 ca urmare a modificarilor aduse de OG 47/2022. Prin acest act aditional a fost introdusa formula de ajustare a pretului contractului la ...
Iul232024
Act aditional spital clinic pentru alocatia de hrana a insotitorilor pacientilor internati in spital
de Florentina Buzea
valabil la 23 Iul 2024
Intrebare: Suntem un spital clinic de specialitate, institutie publica finantata integral din venituri proprii, in subordinea Consiliului judetean. Marea majoritate a veniturilor proprii sunt formate din contractul de prestari servicii medicale spitalicesti si ambulatorii, contract incheiat cu Casa judeteana de asigurari de sanatate (CJAS). Cum se poate contracta cu CJAS un aditional la prezentul contract ...
Iul032024
Posturi de conducere desfiintate
de Florentina Buzea
valabil la 03 Iul 2024
Intrebare: Avand in vedere: - raspunsul dumneavoastra anterior cu privire la aplicativitatea Legii 296/2023, respectiv OUG 115/2023; - in prezent, nu exista aprobata noua organigrama conform propunerii noastre, insa la nivelul institutiei exista posturi de executie vacante; Astfel, va rugam se ne clarificati urmatorul aspect: Pentru functiile sef birou, respectiv sef serviciu care nu are normativul de ...
Mai292024
Chetuieli cu remunerarea colaboratorilor fara drept de autor
de Portal Institutii Publice
valabil la 29 Mai 2024
Intrebare: In perioada 2022-2023, institutia publica- ordonator tertiar de credite a facut cheltuieli in cazul artistilor colaboratori pentru cazare si masa, din art. 203030 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii, fiind previzionate si aprobate pe BVC 2022 si 2023. Auditorii considera ca cheltuielile sunt nelegale si solicita recuperarea acestora. Desi am mentionat temeiurile legale prevazute de Legea 8/1996 ...
Apr202024
Facturare comision cu TVA sau fara TVA
de Florentina Buzea
valabil la 20 Apr 2024
Intrebare: O institutie publica are de incasat comision de la o societate comerciala aferent unor contracte de executie lucrari incheiate intre societate si diversi beneficiari. Lucrarile se executa pe proprietatea institutiei publice, societatea utilizand infrastructura apartinand institutiei. Comisionul se aplica la valoarea contractului inclusiv TVA sau fara TVA? Pentru comisionul ce urmeaza sa-l ...