Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Soft Legislativ Legis PLUS Business. Aveti la dispozitie toata baza de date legislativa din Monitorul Oficial plus sute de modele de contracte, cereri si acte, alaturi de toate Codurile din Romania si legislatia europeana la zi!
Portal actualizat la 12 Martie 2025 Un produs marca Rentrop&Straton

Intocmirea ordonantarii de plata. Aplicatie practica

Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Irina Dumitrescu

Intrebare:


La intocmirea ordonantarii de plata, ce suma se trece pe coloana 1 - „Disponibil inaintea efectuarii platii” (ct. 8066), conform Ordinului 1792 din 24.12.2002 modificat de Ordinul 547 din 20.03.2009? 


Raspuns:
Iata o aplicatie practica privind angajarea cheltuielilor in baza creditelor bugetare:
 
In anul curent se aproba credite bugetare in valoare de 1.000 lei.
 
Se inregistreaza bugetul aprobat sub forma creditelor bugetare, astfel:
 
 
 



1) Angajare
 
In aceasta faza se intocmesc urmatoarele:
 
Proiectul de contract:     800
   Anexa  1b)  "Propunere de angajare a unei cheltuieli in limita creditelor bugetare" 800
   Anexa    2)  "Angajament bugetar individual"             800
 
Documentele de mai sus se inregistreaza in conturi in afara bilantului, astfel:
 
 
 









Conturile de angajamente bugetare si legale se vor tine pe analitice distincte pentru actiunile multianuale si actiuni anuale, potrivit functiunii conturilor 8066 si 8067 aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.792/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
2) Lichidare
 
Se livreaza partial bunuri de 500 lei din contractul  incheiat in valoare de 800 lei.
 
In aceasta faza se efectueaza urmatoarele operatiuni:
       - Se acorda viza "Bun de plata" pe factura. 
       - Se inregistreaza factura:
3xx = 401 Furnizori 500
 
3) Ordonantare
 
Se intocmeste Anexa 3 "Ordonantare de plata" care nu se inregistreaza in contabilitate.
 
Ordonantare de plata 
 
 
 
 



4) Plata
 
401 Furnizori = 770 Finantare de la buget 500
(5xx Disponibil... )
 
Pentru urmatoarele ordonantari, la coloana 1 se va tine cont de prevederile pct. 3 din O.M.F.P. nr. 547/2009:
 
La inscrierea informatiilor in coloana 1 „Disponibil inaintea efectuarii platii” din formularul „Ordonantare de plata” se va tine cont de angajamentele bugetare evidentiate in contul 8066 „Angajamente bugetare”, precum si de platile efectuate din contul 770 „Finantarea de la buget” sau din alte conturi de disponibilitati, dupa caz, dar si de cheltuielile care au fost angajate, lichidate si ordonantate anterior si care nu au aparut decontate in extrasul de cont la momentul intocmirii formularului „Ordonantare de plata”.
 
Prin urmare, suma inscrisa in col. 1 la urmatoarele ordonantari va fi 300 (800 - 500).
valabil la 14 Iun 2014

Intrebari similare din categoria Contracte

Ian102025

Contract prestari servicii medic scoala

de Florentina Buzea valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: In structura institutiei noastre (primarie) exista cabinet medical scolar cu post de medic scolar. Intrucat acest post vacant nu poate fi ocupat prin concurs pentru ca nu se inscrie nimeni, se poate incheia contract de prestari servicii cu un medic autorizat sa asigure asistenta medicala scolara?
Aug272024

Modificare situatii lucrari contract achizitii publice

de Florentina Buzea valabil la 27 Aug 2024
Intrebare: Avem incheiat un contract de lucrari din noiembrie 2019 pentru realizareaunei contructii. In urma modificarilor legislative, pe parcursul derularii contractului au fost incheiate 3 acte aditionale. Ultimul act aditional nr. 3 a fost incheiat in 20.06.2022 ca urmare a modificarilor aduse de OG 47/2022. Prin acest act  aditional a fost introdusa formula de ajustare a pretului contractului la ...
Iul232024

Act aditional spital clinic pentru alocatia de hrana a insotitorilor pacientilor internati in spital

de Florentina Buzea valabil la 23 Iul 2024
Intrebare: Suntem un spital clinic de specialitate, institutie publica finantata integral din venituri proprii, in subordinea Consiliului judetean. Marea majoritate a veniturilor proprii sunt formate din contractul de prestari servicii medicale spitalicesti si ambulatorii, contract incheiat cu Casa judeteana de asigurari de sanatate (CJAS). Cum se poate contracta cu CJAS un aditional la prezentul contract ...
Iul032024

Posturi de conducere desfiintate

de Florentina Buzea valabil la 03 Iul 2024
Intrebare: Avand in vedere: - raspunsul dumneavoastra anterior cu privire la aplicativitatea Legii 296/2023, respectiv OUG 115/2023; - in prezent, nu exista aprobata noua organigrama conform propunerii noastre, insa la nivelul institutiei exista posturi de executie vacante; Astfel, va rugam se ne clarificati urmatorul aspect: Pentru functiile sef birou, respectiv sef serviciu care nu are normativul de ...
Mai292024

Chetuieli cu remunerarea colaboratorilor fara drept de autor

de Portal Institutii Publice valabil la 29 Mai 2024
Intrebare: In perioada 2022-2023, institutia publica- ordonator tertiar de credite a facut cheltuieli in cazul artistilor colaboratori pentru cazare si masa, din art. 203030 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii, fiind previzionate si aprobate pe BVC 2022 si 2023. Auditorii considera ca cheltuielile sunt nelegale si solicita recuperarea acestora. Desi am mentionat temeiurile legale prevazute de Legea 8/1996 ...
Apr202024

Facturare comision cu TVA sau fara TVA

de Florentina Buzea valabil la 20 Apr 2024
Intrebare: O institutie publica are de incasat comision de la o societate comerciala aferent unor contracte de executie lucrari incheiate intre societate si diversi beneficiari. Lucrarile se executa pe proprietatea institutiei publice, societatea utilizand infrastructura apartinand institutiei. Comisionul se aplica la valoarea contractului inclusiv TVA sau fara TVA? Pentru comisionul ce urmeaza sa-l ...
x