Noutati in domeniul administratiei publice centrale: Sunt suspendate concursurile
Raspuns oferit de Portal Institutii Publicecontabil
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 592 din 24.07.2017 s-a publicat Ordonanta Guvernului nr. 3/2017 privind unele masuri pentru administratia publica centrala care propune infiintarea Comitetului pentru analiza organizarii institutionale si a resurselor umane din administratia publica centrala, ca organism consultativ, fara personalitate juridica.
Scopul principal al acestui nou organism il reprezinta realizarea unei analize a organizarii institutionale si a eficientei utilizarii resurselor umane la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea privind finantele publice nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii.
Exceptie de la aceasta analiza il reprezinta autoritatile administrative autonome.
Asadar, competentele Comitetului nou-infiintat vizeaza exclusiv administratia publica centrala, nefiind incluse autoritatile adminsitratiei publice locale sau autoritatile administrative autonome!
Rolul Comitetului va consta in analizarea stadiului privind organizarea institutionala si a statelor de functii pentru toate autoritatile si institutiile publice prevazute la art.1 alin. (1), sus-mentionate, si de a prezenta Guvernului propuneri de masuri pentru eficientizarea managementului resurselor umane din cadrul acestora, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecarei categorii de personal.
Comitetul este alcatuit din reprezentanti ai SGG, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, Ministerul finantelor Publice, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene si ai ANFP, sub coordonarea prim-ministrului iar, in lipsa acestuia, de catre secretarul general al Guvernului.
Comitetul are urmatoarele atributii principale:
a) analizeaza structurile organizatorice ale institutiilor si autoritatilor publice prevazute la art. 1 alin. (1), cu respectarea legislatiei privind regimul informatiilor clasificate ;
b) analizeaza raportul dintre competentele institutiilor si autoritatilor publice prevazute la art. 1 alin. (1) si necesarul de resurse umane;
c) formuleaza propuneri pentru eficientizarea structurilor institutionale si a managementului resurselor umane la nivelul autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 1 alin. (1) si le supune spre aprobare Guvernului prin raportul prevazut la art. 5 alin. (2).
pentru indeplinirea atributiilor sale, Comitetul solicita, prin secretariatul sau, institutiilor si autoritatilor publice prevazute la art. 1 alin. (1):
a) structurile organizatorice detaliate,
b) statele de personal,
c) situatia posturilor ocupate, ocupate temporar, temporar vacante si vacante,
d) analize si situatii comparative cu privire la organigramele si personalul acestora,
e) orice alte documente pe care le considera necesare in desfasurarea activitatii sale.
Totodata, de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante pana la data de 31 decembrie 2017, SE SUSPENDA ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, inclusiv procedurile demarate in vederea ocuparii posturilor vacante, din autoritatile si institutiile publice astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea privind finantele publice nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii.
Prin EXCEPTIE de la aceasta regula, se continua procedurile de ocupare a posturilor pentru care anunturile de concurs au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, pana la data intrarii in vigoare a acestei ordonante, respectiv au fost indeplinite obligatiile de publicitate instituite in sarcina institutiilor si autoritatilor publice, conform prevederilor legale in vigoare, dupa caz.
De asemenea, tot prin EXCEPTIE de la regula suspendarii concursurilor, prin memorandum aprobat in sedinta Guvernului, se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor, cu justificarea necesitatii si cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate cu aceasta destinatie in buget.
Atentie! NU SUNT SUSPENDATE CONCURSURILE in situatia unitatilor sanitare publice si institutiilor din invatamantul de stat.
Articole similare
Mai092019
Consiliul national pentru dezvoltarea resurselor umane din administratia publica
de Portal Institutii Publice
09 Mai 2019
Dec142017
OUG nr. 90/2017: Masuri importante destinate sectorului public incepand cu 2018
de Portal Institutii Publice
14 Dec 2017