OUG 63/2023 - Salarizarea personalului din sistemul sanitar public
Raspuns oferit de Portal Institutii Publicecontabil
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63 din 30 iunie 2023 pentru stabilirea unor masuri la nivelul structurii organizatorice aferente unitatilor sanitare, precum si stabilirea unor masuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public si pentru completarea unor acte normative in domeniul sanatatii si in domeniul fiscal, publicata in Monitorul Oficial nr. 603 din 30 iunie 2023
In considerarea obligatiei statului de a garanta dreptul la sanatate al populatiei si avand in vedere faptul ca, in lipsa unor masuri concrete si rapide de stimulare a personalului din sistemul sanitar, ar fi afectat dreptul la sanatate al cetatenilor,
deoarece asigurarea asistentei medicale reprezinta o prioritate strategica nationala, iar in sistemul sanitar se inregistreaza un deficit de personal in raport cu necesarul prevazut in statele de functii,
tinand cont de faptul ca in sistemul sanitar se inregistreaza un deficit major in ceea ce priveste resursa umana, iar atractivitatea desfasurarii activitatii de continuitate a asistentei medicale este foarte redusa,
luand in considerare ca de la data intrarii in vigoare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si pana in prezent drepturile salariale privind sporul pentru activitatea prestata in linia de garda, sporul pentru activitatea prestata in ture, sporul acordat pentru munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu se lucreaza, sporul pentru munca prestata in timpul noptii nu sunt determinate prin raportare la salariul de baza existent in plata,
avand in vedere faptul ca unitatile sanitare au obligatia de a asigura asistenta medicala si se confrunta cu o lipsa acuta de personal, in parte determinata de diferentele salariale existente intre contractul individual de munca de la functia de baza si contractul de prestare garzi cu plata in afara normei legale de munca,
avand in vedere faptul ca acordarea voucherelor de vacanta conduce la recuperarea capacitatii de munca, cresterea productivitatii muncii salariatului si la motivarea acestuia pentru a-si mentine calitatea de salariat in unitatile sanitare publice, ceea ce va genera stabilitate si eficienta marite la nivelul sectorului public sanitar,
tinand cont de necesitatea asigurarii unui cadru unitar in ceea ce priveste aplicarea masurilor de protectie a angajatilor cu atributii in ocrotirea sanatatii populatiei, fara a determina situatia in care personalul din unele unitati sanitare publice sa beneficieze de voucherele de vacanta, iar personalul din alte unitati sanitare sa nu poata beneficia de respectivele vouchere din cauza nealocarii de fonduri cu aceasta destinatie, aspect ce conduce la un impact negativ asupra modului de gestionare a activitatii in unitatile sanitare publice, cu consecinte directe asupra acordarii serviciilor medicale pentru populatia Romaniei,
intrucat in functie de solicitarile fiecarei ramuri/specialitati/dificultati date de locul de munca si activitatea prestata in cadrul acestora, zilele de concediu de odihna sunt negociate prin contractul colectiv de munca,
avand in vedere importanta consolidarii sectorului de sanatate inclusiv prin implementarea propunerilor formulate de catre partenerii sociali cu ocazia negocierii contractului colectiv de munca la nivel de sector bugetar Sanatate,
luand in considerare ca elementele sus-mentionate constituie elemente ale unei situatii urgente si extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat necesar incheierii contractului colectiv de munca la nivel de sector bugetar Sanatate,
tinand cont ca exista zone in care nu sunt infiintate cabinete de medicina de familie sau puncte secundare de lucru ale acestora, mai ales in zona rurala, iar asistenta medicala primara se poate acorda atat prin intermediul cabinetelor medicale, cat si prin intermediul unitatilor medico-sanitare cu personalitate juridica,
in considerarea faptului ca incepand cu anul 2023 se acorda un pachet de servicii medicale pentru persoanele neasigurate similar cu pachetul de baza acordat in asistenta medicala primara, este necesara interventia legislativa pentru a asigura accesul la servicii medicale in asistenta medicala primara, mai ales la populatia imbatranita, caracterizata de o prevalenta a bolilor cronice, incepand cu contractele de furnizare de servicii incheiate potrivit prevederilor Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 248/2023, care intra in vigoare la data de 1 iulie 2023.
Intrucat la acest moment spitalele urmeaza sa incheie contracte de furnizare de servicii medicale spitalicesti cu casele de asigurari de sanatate pentru anul 2023, in conformitate cu prevederile Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 248/2023,
tinand cont de faptul ca structurile aprobate au impact direct asupra tipului si numarului de servicii contractate, aspect care influenteaza in mod direct valoarea de contract a spitalului,
luand in considerare faptul ca este imperios necesar sa existe structuri ale acestor unitati sanitare functionale si in vigoare la momentul contractarii serviciilor si respectiv pe durata Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 248/2023, cu aplicabilitate semestrul II al anului 2023,
in considerarea faptului ca se impune instituirea unor masuri necesare redresarii economice, in special contribuabililor cu afaceri viabile, pentru a se evita astfel deschiderea procedurilor de insolventa sau faliment care din perspectiva recuperarii creantelor bugetare sunt ineficiente,
avand in vedere faptul ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. - In anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, la capitolul II, dupa articolul 3 se introduce un nou articol, art. 31, cu urmatorul cuprins:
"- Art. 31. - (1) Incepand cu data de 1 august 2023, personalul de specialitate medico-sanitar care efectueaza garzi in baza unui contract individual de munca cu timp partial pentru activitatea prestata in linia de garda si personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar-sanitar care asigura asistenta medicala beneficiaza si de o indemnizatie lunara stabilita in cuantum brut dupa cum urmeaza:
a) 500 lei pentru medicii specialisti si primari care efectueaza lunar o garda in afara normei legale de baza;
b) 1.000 lei pentru medicii specialisti si primari care efectueaza lunar cel putin 2 garzi in afara normei legale de baza;
c) 500 lei pentru biologii, chimistii si biochimistii care efectueaza lunar cel putin 2 garzi;
d) 500 lei pentru asistentii medicali, tehnicienii de radiologie si imagistica licentiati, asistentii medicali de laborator clinic licentiati, licentiati in balneofiziokinetoterapie si recuperare, asistentii medicali dentari licentiati, asistentii medicali de profilaxie dentara licentiati, asistentii medicali licentiati in nutritie si dietetica, moase, surori medicale, indiferent de nivelul studiilor;
e) 100 lei pentru fiecare zi lucrata in zilele de repaus saptamanal, sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu se lucreaza, dar nu mai mult de 300 lei lunar pentru toate categoriile de personal, cu exceptia celor prevazute la lit. a-c).
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1) din unitatile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unitatile administrativ-teritoriale, aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, influentele financiare determinate de drepturile salariale prevazute la alin. (1) se asigura prin transferuri din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de la titlul VI «Transferuri intre unitati ale administratiei publice"
Art. II. – Impactul financiar determinat de aplicarea masurilor prevazute la art. I se ia in calcul la stabilirea grilei de salarizare pentru functiile din unitatile sanitare din familia ocupationala de functii bugetare "Sanatate si asistenta sociala", aplicabila incepand cu anul 2024.
Art. III. – (1) Prin derogare de la dispozitiile art. 1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, contravaloarea voucherelor de vacanta pentru personalul incadrat in unitatile sanitare publice, precum si in cele care au ca asociat unic unitatile administrativ-teritoriale, aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, cu exceptia categoriilor de personal pentru care voucherele de vacanta sunt finantate in conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii, prin transferuri catre bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
(2) Dispozitiile alin. (1) se aplica pentru personalul care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, nu a beneficiat de vouchere de vacanta, acordate in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Plata contravalorii voucherelor de vacanta pentru personalul prevazut la alin. (1) se face in baza unui contract distinct, de natura civila, incheiat cu casa de asigurari de sanatate de catre reprezentantul legal al unitatii sanitare, al carui model este stabilit prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, care se aproba in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. IV. – Dupa articolul 37 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1138 din 2 decembrie 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, art. 371, cu urmatorul cuprins:
"- Art. 371. – (1) Personalul contractual din sistemul public de sanatate beneficiaza de concediu de odihna anual de pana la 38 de zile lucratoare, in functie de vechime, calculate in conformitate cu prevederile contractului colectiv de munca la nivel de sector bugetar Sanatate.
(2) In termen de 12 luni de la data concedierii ca urmare a desfiintarii unitatii sanitare, salariatul concediat prin concediere colectiva are dreptul de a fi reangajat cu prioritate pe postul reinfiintat in aceeasi activitate, fara examen, concurs sau perioada de proba."
Art. V. – La articolul 75 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu urmatorul cuprins:
"(8) Prevederile alin. (2)-(7) sunt aplicabile si unitatilor medico-sanitare cu personalitate juridica, care desfasoara activitate in conformitate cu art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, infiintate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in care isi desfasoara activitatea, intr-o forma legala, un singur medic."
Art. VI. – La articolul XLII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1186 din 9 decembrie 2022, cu completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3)Prevederile alin. (1) si (2) se aplica pana la data de 31 decembrie 2023."
Art. VII. – La articolul 22 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la data de 31 iulie 2024, sub sanctiunea decaderii.
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
02 Aug 2023In considerarea obligatiei statului de a garanta dreptul la sanatate al populatiei si avand in vedere faptul ca, in lipsa unor masuri concrete si rapide de stimulare a personalului din sistemul sanitar, ar fi afectat dreptul la sanatate al cetatenilor,
deoarece asigurarea asistentei medicale reprezinta o prioritate strategica nationala, iar in sistemul sanitar se inregistreaza un deficit de personal in raport cu necesarul prevazut in statele de functii,
tinand cont de faptul ca in sistemul sanitar se inregistreaza un deficit major in ceea ce priveste resursa umana, iar atractivitatea desfasurarii activitatii de continuitate a asistentei medicale este foarte redusa,
luand in considerare ca de la data intrarii in vigoare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si pana in prezent drepturile salariale privind sporul pentru activitatea prestata in linia de garda, sporul pentru activitatea prestata in ture, sporul acordat pentru munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu se lucreaza, sporul pentru munca prestata in timpul noptii nu sunt determinate prin raportare la salariul de baza existent in plata,
avand in vedere faptul ca unitatile sanitare au obligatia de a asigura asistenta medicala si se confrunta cu o lipsa acuta de personal, in parte determinata de diferentele salariale existente intre contractul individual de munca de la functia de baza si contractul de prestare garzi cu plata in afara normei legale de munca,
avand in vedere faptul ca acordarea voucherelor de vacanta conduce la recuperarea capacitatii de munca, cresterea productivitatii muncii salariatului si la motivarea acestuia pentru a-si mentine calitatea de salariat in unitatile sanitare publice, ceea ce va genera stabilitate si eficienta marite la nivelul sectorului public sanitar,
tinand cont de necesitatea asigurarii unui cadru unitar in ceea ce priveste aplicarea masurilor de protectie a angajatilor cu atributii in ocrotirea sanatatii populatiei, fara a determina situatia in care personalul din unele unitati sanitare publice sa beneficieze de voucherele de vacanta, iar personalul din alte unitati sanitare sa nu poata beneficia de respectivele vouchere din cauza nealocarii de fonduri cu aceasta destinatie, aspect ce conduce la un impact negativ asupra modului de gestionare a activitatii in unitatile sanitare publice, cu consecinte directe asupra acordarii serviciilor medicale pentru populatia Romaniei,
intrucat in functie de solicitarile fiecarei ramuri/specialitati/dificultati date de locul de munca si activitatea prestata in cadrul acestora, zilele de concediu de odihna sunt negociate prin contractul colectiv de munca,
avand in vedere importanta consolidarii sectorului de sanatate inclusiv prin implementarea propunerilor formulate de catre partenerii sociali cu ocazia negocierii contractului colectiv de munca la nivel de sector bugetar Sanatate,
luand in considerare ca elementele sus-mentionate constituie elemente ale unei situatii urgente si extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat necesar incheierii contractului colectiv de munca la nivel de sector bugetar Sanatate,
tinand cont ca exista zone in care nu sunt infiintate cabinete de medicina de familie sau puncte secundare de lucru ale acestora, mai ales in zona rurala, iar asistenta medicala primara se poate acorda atat prin intermediul cabinetelor medicale, cat si prin intermediul unitatilor medico-sanitare cu personalitate juridica,
in considerarea faptului ca incepand cu anul 2023 se acorda un pachet de servicii medicale pentru persoanele neasigurate similar cu pachetul de baza acordat in asistenta medicala primara, este necesara interventia legislativa pentru a asigura accesul la servicii medicale in asistenta medicala primara, mai ales la populatia imbatranita, caracterizata de o prevalenta a bolilor cronice, incepand cu contractele de furnizare de servicii incheiate potrivit prevederilor Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 248/2023, care intra in vigoare la data de 1 iulie 2023.
Intrucat la acest moment spitalele urmeaza sa incheie contracte de furnizare de servicii medicale spitalicesti cu casele de asigurari de sanatate pentru anul 2023, in conformitate cu prevederile Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 248/2023,
tinand cont de faptul ca structurile aprobate au impact direct asupra tipului si numarului de servicii contractate, aspect care influenteaza in mod direct valoarea de contract a spitalului,
luand in considerare faptul ca este imperios necesar sa existe structuri ale acestor unitati sanitare functionale si in vigoare la momentul contractarii serviciilor si respectiv pe durata Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 248/2023, cu aplicabilitate semestrul II al anului 2023,
in considerarea faptului ca se impune instituirea unor masuri necesare redresarii economice, in special contribuabililor cu afaceri viabile, pentru a se evita astfel deschiderea procedurilor de insolventa sau faliment care din perspectiva recuperarii creantelor bugetare sunt ineficiente,
avand in vedere faptul ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. - In anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, la capitolul II, dupa articolul 3 se introduce un nou articol, art. 31, cu urmatorul cuprins:
"- Art. 31. - (1) Incepand cu data de 1 august 2023, personalul de specialitate medico-sanitar care efectueaza garzi in baza unui contract individual de munca cu timp partial pentru activitatea prestata in linia de garda si personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar-sanitar care asigura asistenta medicala beneficiaza si de o indemnizatie lunara stabilita in cuantum brut dupa cum urmeaza:
a) 500 lei pentru medicii specialisti si primari care efectueaza lunar o garda in afara normei legale de baza;
b) 1.000 lei pentru medicii specialisti si primari care efectueaza lunar cel putin 2 garzi in afara normei legale de baza;
c) 500 lei pentru biologii, chimistii si biochimistii care efectueaza lunar cel putin 2 garzi;
d) 500 lei pentru asistentii medicali, tehnicienii de radiologie si imagistica licentiati, asistentii medicali de laborator clinic licentiati, licentiati in balneofiziokinetoterapie si recuperare, asistentii medicali dentari licentiati, asistentii medicali de profilaxie dentara licentiati, asistentii medicali licentiati in nutritie si dietetica, moase, surori medicale, indiferent de nivelul studiilor;
e) 100 lei pentru fiecare zi lucrata in zilele de repaus saptamanal, sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu se lucreaza, dar nu mai mult de 300 lei lunar pentru toate categoriile de personal, cu exceptia celor prevazute la lit. a-c).
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1) din unitatile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unitatile administrativ-teritoriale, aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, influentele financiare determinate de drepturile salariale prevazute la alin. (1) se asigura prin transferuri din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de la titlul VI «Transferuri intre unitati ale administratiei publice"
Art. II. – Impactul financiar determinat de aplicarea masurilor prevazute la art. I se ia in calcul la stabilirea grilei de salarizare pentru functiile din unitatile sanitare din familia ocupationala de functii bugetare "Sanatate si asistenta sociala", aplicabila incepand cu anul 2024.
Art. III. – (1) Prin derogare de la dispozitiile art. 1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, contravaloarea voucherelor de vacanta pentru personalul incadrat in unitatile sanitare publice, precum si in cele care au ca asociat unic unitatile administrativ-teritoriale, aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, cu exceptia categoriilor de personal pentru care voucherele de vacanta sunt finantate in conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii, prin transferuri catre bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
(2) Dispozitiile alin. (1) se aplica pentru personalul care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, nu a beneficiat de vouchere de vacanta, acordate in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Plata contravalorii voucherelor de vacanta pentru personalul prevazut la alin. (1) se face in baza unui contract distinct, de natura civila, incheiat cu casa de asigurari de sanatate de catre reprezentantul legal al unitatii sanitare, al carui model este stabilit prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, care se aproba in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. IV. – Dupa articolul 37 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1138 din 2 decembrie 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, art. 371, cu urmatorul cuprins:
"- Art. 371. – (1) Personalul contractual din sistemul public de sanatate beneficiaza de concediu de odihna anual de pana la 38 de zile lucratoare, in functie de vechime, calculate in conformitate cu prevederile contractului colectiv de munca la nivel de sector bugetar Sanatate.
(2) In termen de 12 luni de la data concedierii ca urmare a desfiintarii unitatii sanitare, salariatul concediat prin concediere colectiva are dreptul de a fi reangajat cu prioritate pe postul reinfiintat in aceeasi activitate, fara examen, concurs sau perioada de proba."
Art. V. – La articolul 75 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu urmatorul cuprins:
"(8) Prevederile alin. (2)-(7) sunt aplicabile si unitatilor medico-sanitare cu personalitate juridica, care desfasoara activitate in conformitate cu art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, infiintate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in care isi desfasoara activitatea, intr-o forma legala, un singur medic."
Art. VI. – La articolul XLII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1186 din 9 decembrie 2022, cu completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3)Prevederile alin. (1) si (2) se aplica pana la data de 31 decembrie 2023."
Art. VII. – La articolul 22 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la data de 31 iulie 2024, sub sanctiunea decaderii.
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemneaza:
Viceprim-ministru,
Marian Neacsu
Ministrul sanatatii,
Alexandru Rafila
p. Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Madalin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Marcel-Ioan Bolos
Viceprim-ministru,
Marian Neacsu
Ministrul sanatatii,
Alexandru Rafila
p. Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Madalin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Marcel-Ioan Bolos
Articole similare
Iun072024
OUG 53 /2024 masuri referitoare la salarizarea personalului din unele sectoare de activitate bugetar
de Portal Institutii Publice
07 Iun 2024
Iun262023
Legea 177 din 22 iunie 2023 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice
de Portal Institutii Publice
26 Iun 2023
Aug292022
Majorarea salariilor personalului din sectorul bugetar
de Portal Institutii Publice
29 Aug 2022