Registrul public al salariatilor din fonduri publice - Obligatiile institutiilor si autoritatilor publice in 2017
Raspuns oferit de Portal Institutii Publicecontabil
REGISTRUL PUBLIC AL SALARIATILOR PLATITI DIN FONDURI PUBLICE (H.G. nr. 877/2016 pentru modificarea si completarea H.G. nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare):
Ca urmare a ultimelor modificari legislative, in anul 2017, institutiile si autoritatile publice au in ceea ce priveste gestionarea salariatilor urmatoarele OBLIGATII:
- sa infiinteze/completeze/modifice si sa transmita catre inspectoratul teritorial de munca in raza caruia isi au sediul Registrul public de evidenta a personalului platit din fonduri publice;
- sa descarce Formularul M500 accesibil la adresa: www.anaf.ro, la sectiunea ANAF > Servicii online > Declaratii electronice > Descarcare declaratii, de unde vor descarca formularul M500 in format electronic (fisier PDF);
- sa desemneze una sau mai multe persoane responsabile cu transmiterea catre ITM a Registrului public;
- sa intocmeasca un dosar personal/profesional pentru fiecare dintre salariati/persoana platita din fonduri publice;
- sa respecte termenele specifice de transmitere a datelor in registrul public, catre inspectoratul teritorial de munca, in functie de categoria de personal vizata, respectiv personal contractual sau, dupa caz, functionari publici si alte categorii de personal platite din fonduri publice.
ATENTIE! Orice modificare a elementelor prevazute la art. 3 alin. (3) lit. a) - p) din H.G. nr. 500/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se transmite in registrul public intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii.
EXCEPTIE fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ, cand inregistrarea modificarilor in registrul public se face in termen de 20 de zile de la data la care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
Orice MODIFICARE privind datele de identificare ale autoritatii/institutiei publice se transmite la inspectoratul teritorial de munca in termen de 3 zile lucratoare de la data aparitiei modificarii.
Orice CORECTIE a erorilor survenite in completarea registrului public se face la data la care autoritatea/institutia publica a luat cunostinta de acestea.
ATENTIE!!! Prin exceptie de la regula infiintarii si transmiterii Registrului public, INSTITUTIILE/AUTORITATILE DE INVATAMANT PREUNIVERSITAR NU AU OBLIGATIA completarii si depunerii formularului M500, datele referitoare la personalul aferent fiind preluate din aplicatia EduSal.edu.ro.
SUNT EXCLUSE de la obligatia completarii datelor si depunerii formularului M500, conform prevederilor prezentului ordin, exclusiv acele institutii/autoritati publice de invatamant preuniversitar, care completeaza in prezent informatiile de salarizare in baza de date EDUSAL.
SUNT EXCLUSE de la obligatia completarii datelor si depunerii formularului M500, conform prevederilor prezentului ordin, exclusiv acele institutii/autoritati publice de invatamant preuniversitar, care completeaza in prezent informatiile de salarizare in baza de date EDUSAL.
Articole similare
Mai202019
Revisal pentru institutiile si autoritatile publice. Cadrul legal
de Portal Institutii Publice
20 Mai 2019
Mai202019
Obligatii generale legale ce revin institutiilor/ autoritatilor publice si sanctiuni pentru neindeplinire
de Portal Institutii Publice
20 Mai 2019
Ian042017
Procedura de transmitere a datelor in registrul public
de Portal Institutii Publice
04 Ian 2017
Sep292016
Noutati legislative cu privire la ReviSalul pentru bugetari!
de Portal Institutii Publice
29 Sep 2016
Iun132016
Institutiile publice vor inscrie in REVISAL intreg personalul angajat, inclusiv functionari publici/functionari publici cu statut special!
de Portal Institutii Publice
13 Iun 2016
Nov182013
COR s-a modificat. Cum actualizam in REVISAL?
de Portal Institutii Publice
18 Nov 2013