Regulamentul General privind Protectia Datelor. Model decizie/dispozitie pentru desemnarea unui responsabil cu protectia datelor
Raspuns oferit de Adina Popescuconsilier juridic
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o dispozitie pentru ofiter GDPR (responsabil cu Protectia Datelor).
Raspuns: Model decizie/dispozitie pentru desemnarea unui responsabil cu protectia datelor cu caracter personal.
DECIZIE/DISPOZITIE
Nr. ¬________/___________
pentru desemnarea responsabilului pentru protectia datelor cu caracter personal
Avand in vedere prevederile:
- Legii nr. 677/2001pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE,
In temeiul:
- .........
Domnul/Doamna ..............., in calitate de ............ al ..........., emite urmatoarea
DECIZIE/DISPOZITIE
Art. 1. De la data prezentei se desemneaza ca persoana responsabila cu protectia datelor cu caracter personal, domnul/doamna .................................., avand functia de ..........., in cadrul ......................................
Art. 2. (1) Responsabilul cu protectia datelor are urmatoarele atributii principale:
a) informarea si consilierea institutiei/societatii, precum si a angajatilor care se ocupa de prelucrarea datelor cu caracter personal cu privire la obligatiile care le revin in temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 si a dispozitiilor legislatiei nationale referitoare la protectia datelor;
b) monitorizarea respectarii prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, a dispozitiilor legislatiei nationale referitoare la protectia datelor si a politicilor/procedurilor interne ale institutiei/societatii in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal, inclusiv alocarea responsabilitatilor si actiunile de sensibilizare si de formare a personalului implicat in operatiunile de prelucrare, precum si auditurile aferente;
c) furnizarea de consiliere la cerere in ceea ce priveste evaluarea impactului asupra protectiei datelor si monitorizarea functionarii acesteia, in conformitate cu articolul 35 din Regulamentul (UE) 2016/679;
d) cooperarea cu autoritatea de supraveghere - Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;
e) asumarea rolului de punct de contact pentru autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare, inclusiv consultarea prealabila mentionata la articolul 36 din Regulamentul (UE) 2016/679, precum si, daca este cazul, consultarea cu privire la orice alta chestiune.
(2) Atributiile detaliate ale persoanei responsabile cu protectia datelor cu caracter personal se regasesc in fisa postului.
Art. 3. Conducerea societatii/institutiei este obligata sa acorde persoanei responsabile cu protectia datelor cu caracter personal sprijinul si resursele necesare in vederea realizarii atributiilor sale.
Art. 4. (1) Prezenta decizie este dusa la indeplinire de conducerea societatii/institutiei si de persoana nominalizata la art. 1.
(2) Prezenta decizie se comunica persoanei nominalizate la art. 1.
Reprezentant legal
...............................................
Precizam ca acesta este un model orientativ, el urmand a fi adaptat la practicile si modelele existente in cadul societatii/institutiei dumneavoastra.
Intrebari similare din categoria Angajarea raspunderii
Dec052024
Conflict de interese Primar proiect fonduri europene
de Florentina Buzea
valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: Intrebarea mea este daca viceprimarul cu atributii de primar isi poate SEMNA singur dispozitia privind acordarea sporului de 50% pentru fonduri europene. Secretarul General U.A.T. spune ca nu poate, pentru ca este conflict de interese.
Nov302024
Gestionare fonduri europene
de Florentina Buzea
valabil la 30 Nov 2024
Intrebare: Pentru majorarea salariului primarului si viceprimarului cu un procent de pana la 50% pentru gestionarea de fonduri europene, este nevoie sa se emita dispozitie de catre primar? Ce facem in situatia in care nu exista primar, ci doar viceprimar cu atributii de primar? Isi semneaza singur dispozitia?
Mai162024
Delegarea de atributii personal contractual Primarie
de Florentina Buzea
valabil la 16 Mai 2024
Intrebare: In vederea delegarii de atributii catre un angajat (personal contractual) al unei Primarii, cine are obligatia intocmiriiinformarii prealabile? La nivelul institutiei noastre secretarul general sau compartimentul juridic au intocmit intotdeauna informarile prealabile. Este corect?
Iul172023
Activitatea de voluntariat nu reprezinta vechime in munca
de Nedelcu Alexandra
valabil la 17 Iul 2023
Intrebare: Voluntariatul este recunoscut ca vechime in munca?
Apr242023
Posibilitate definitivare post conducere IP
de Nedelcu Alexandra
valabil la 24 Apr 2023
Intrebare: La un angajator cu plata de la bugetul de stat, intr-un birou sunt 2 salariati: un sef si un subaltern. Seful se pensioneaza iar subalternul este numit temporar prin Decizie - sef de birou, in baza art. 30 al. 1 si 2 din Legea-Cadru 153/2017. In cazul in care se ingheata organizarea de concursuri la bugetari, care este modalitatea si baza legala pentru a fi definitivat pe post seful de birou ...
Apr122023
Schimbare atributii fisa postului
de Nedelcu Alexandra
valabil la 12 Apr 2023
Intrebare: Va rugam sa ne oferiti sprijin in legatura cu urmatoarea situatie: pana la momentul pandemiei de coronavirus, angajatii cu functia de referent din cadrul compartimentului Relatii Publice, Marketing si Proiecte culturale, pe langa alte activitati in cadrul compartimentului (participarea la proiecte educaionale, vernisaje, etc.) efectuau situruri ghidate in muzeu. In perioada pandemiei a fost ...